maandag 6 juni 2022

Blow up.. ( tv programma)

 

Afgelopen vrijdag heb ik gekeken naar het nieuwe programma Blow up, de zoveelste variatie op de shows die gemaakt worden met steeds een afvaller..  Men heeft kennelijk een nieuwe soort spelvorm ontdekt waarbij mensen met een speciaal talent in de picture staan en dus daardoor extra opvallen, om daar een show van te maken.

Naast Domino challenge, heel Holland bakt in diverse uitvoeringen, Make your mind up,  Maestro, Amizing grace,  legomasters, miniaturen, treintjes etc. is het nu de beurt aan de ballonnen.

De eerste show was natuurlijk vooral om mensen kennis te laten maken met de makers en om te laten zien wat ze kunnen, het is natuurlijk prachtige kunst wat sommigen maken. Het is echt prachtig wat ze kunnen met deze  met lucht gevulde stukken rubber.

Wel biologisch afbreekbaar dat weer wel, dat is tenminste gezegd, maar goed ik geloof ze graag.

Toch moet me van het hart dat ik dit soort spelvormen wel leuk vind, maar dit keer merkte ik dat ik me ergerde aan het gezicht van Chantal, ik had het idee dat ze totaal geen uitdrukking meer had, haar voorhoofd deed niets meer, zou er toch een botoxje in gespoten zijn..  Ook de  als grap bedoelde dingen die dan Martijn deed, waren zo niet grappig,  ik denk dat ze het lastig vinden om iets anders te presenteren als duo, als de voice.

Dan de deelnemers, natuurlijk zijn mensen die dit doen, bijzondere mensen, daar hou ik wel van, zoals de man die slechtziende is maar toch wel de dingen weet te maken die hij kan,. maar ook de straat artieste, die al klaar is met een super kunstwerk, maar die dan toch deze man gaat helpen, wat heb ik daar een respect voor, daar hou ik van. daarom is het kijken naar dit soort programmas al prachtig

Helaas is er 1 deelneemster bij , die helaas niet onderaan eindigde, de ballonnen elf.. zoals ze zichzelf noemt,  ze overschreeuwt zichzelf op allerlei manieren, doet vreselijk overdreven, en is volgens mij een vrouw die denkt dat ze erg leuk is, ik denk ook dat haar gezin haar ook niet meer trekt, want zowel haar stem als wat ze zegt is zo vermoeiend. dat ik de neiging krijg om niet meer te kijken..  wat jammer is, omdat het wel erg gaaf is wat deze mensen kunnen maken met ballonnen.

Nu maar hopen dat deze dame er maar snel uit is. ook voor de andere deelnemers omdat ze maar blijft praten en dat is zo storend voor een ieder dat men haar of hierop moet aanspreken of toch maar moet besluiten haar niet te lang in de show te houden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten