maandag 27 juni 2022

spierpijn

 

Mijn ego is geknakt. behoorlijk ook, want ik had zelden spierpijn, maar de laatste weken, ik denk dat ik ineens de oefeningen begrijp of beter en intenser ben gaan doen want ik verga soms van de spierpijn.

Afgelopen donderdag bij de KB was het een beetje leg day,. een beetje maar, maar de oefeningen voor Leg day waren alles behalve een beetje.

We gingen buiten trainen wegens het mooie weer, heerlijk natuurlijk dat wil iedereen, lekker buiten sporten want als het weer goed is, is het lekker om daar te lopen en te sporten.

Frank onze trainer had een mooie training, we begonnen met het rennen van korte stukken om ons op te waren, alsof we nog niet warm waren van de zon, maar goed de spieren moesten het werk gaan doen, dus we deden de hakken billen, kniehef, armen naar voren en naar achteren, en dan de walking lunges, en geloof me het is een vreselijk lang stuk wat je moet doen, niet even een klein ommetje maar het is lang over de betonnen platen heen en terug. 

Maar goed dat doen wij zonder te piepen, zonder te zeuren etc, dat vinden wij niet erg.. nog niet.

Daarna gingen we met de kb aan de gang, push ups etc, heerlijk veel afwisselingen, maar daarna begon het, we gingen hardlopen, aangezien ik een enkel heb die op slot slaat als ik aan het hardlopen ben, doe ik tijdelijk andere oefeningen, ik  doe dan de walking lunges.. wederom over dat vreselijke eind ( ik gok 50 meter en dat heen en terug) maar goed alles voor een strak lijf en gezonde levensstijl. Dus ik doe het gewoon.

Terwijl de rest rent ben ik druk bezig met de lunges.. 

Daarna deden we nog wat oefeningen om daarna weer een serie walking lunges te doen.. 

Tot zo ver, zo goed, geen punt het werkte prima. .

Vrijdag naar mijn werk, geen punt ik ben heerlijk er naar toe gelopen, maar op de terugweg merkte ik een lichte spierpijn in mijn billen, daar is mee te leven dacht ik nog.. maar niets is minder waar,. gaande weg de avond werd het alleen maar erger.. ik kon bijna niet meer opstaan van de bank, laat staan op het toilet zitten..

Maar ja je moet wel, dus dat heb ik ook maar gedaan. tenslotte kan je niet op de bank blijven zitten..

De nacht ging prima, maar de toiletgang werd een ware beproeving.. terwijl ik net mijn bed had verschoond dan ligt het bed altijd extra lekker, maar ook tegen de tijd dat je je bed moet gaan verschonen ligt hij op zijn lekkerst. weet niet wat dat is maar dat blijft bijzonder.

Maar goed bij het opstaan in de ochtend dacht ik nog het valt mee, dus druk aan de schoonmaak geweest etc, dus huis schoon, voorbereidingen voor de het eten van die avond maar ook meteen alles geregeld voor het feestje.,

Daarna even achter de computer om de bundel die ik nog moet maken over het Pieterpad in de steigers te zetten, net als de bundel die uit moet komen in 2022, dus ik zat wat lang achter de computer. met als gevolg. juist de spierpijn in de billen is extra heftig. kortom het word een lange lange dag vandaag met zitten en opstaan.

Maar goed ik krijg er prachtige stevige billen van, mooie bovenbenen, sterke schouders door de vele schouder oefeningen en een slappe buik omdat ik de buikspieroefeningen nog steeds niet goed begrijp hoe je je buik nu spant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten