zondag 12 juni 2022

Westerborkpad etappe 24

 ,

Nadat het gevecht tussen de duivel en de engel was gesust kon ik verder lopen.. Ook nu weer een lang recht stuk. Zo lang en recht dat ik wederom dacht ach er zijn ergere dingen in het leven bijvoorbeeld met een steentje in je schoen lopen of je zou maar weten dat dit je laatste keer is dat je hier loopt. Kortom ik kreeg weer de spirit te pakken  en zong er lustig op los. De wegen worden er niet minder recht om maar het klaart wel de geest en het hart. Onderweg na 18 km besloten om maar eens de witlofappel  salade te eten. Op een heerlijk bankje in de zon met het weidse uitzicht over het land. En ik zag dat het goed was. Na deze salade een pakje sultanaat enen grote mok thee wederom verder gelopen. Het blijft indrukwekkend dit pad en ook bijzonder boeiend. Bij het plaatsje Echten heb ik eerst maar eens de plaggenhut bekeken. Natuurlijk komen dan de verhalen van mijn moeder naar boven. Daarna nog , omdat het zo lekker is een ijsje gekocht van de biologische boer. Helaas geen schepijs maar gewoon uit een pakje. Een lullig houten lepeltje zat onder het deksel en daarmee moest je het eten. Nou dat viel niet mee, maar ja waar een zin in ijs is, is de manier gauw gevonden. Na deze overdosis suiker ging het lopen nog lekkerder. Het pad kronkelde nog een hele tijd rechtdoor. Maar eindelijk kwam Hoogeveen in zicht. Daar mocht ik over verborgen schelpenpaden lopen om zo langs de achterkant van huizen te lopen. Erg leuk. Eenmaal in Hoogeveen is het nog een heel eind maar wel leuk om het Joods kerkhof te zien, natuurlijk gesloten het is tenslotte zaterdag de zondag voor de Joden. Ook het voormalige plek waar deze begraafplaats was met nog twee stenen maakt indruk. De synagoge is indrukwekkend al kreeg ik ook een beetje de slappe lach omdat er een heel groot bord ophing van de Baptistische gemeente die op zondag hun dienst hebben maar, juist in een heel klein gebouwtje ernaast. Ik vind dan de tegenstrijdigheden zo leuk groot bord , klein gebouwtje en de synagoge met een klein bordje groot gebouw.
Nadat dit alles bewonderd was ben ik verder gelopen om al snel bij het station aan te komen. De trein zou precies 10 minuten later aankomen. Dus ik snel mijn treinkaartje voor 1 dag geüpdatet naar de eerste klas. En helaas was de huiskamer dicht dus kon ik geen thee meenemen. Gelukkig had ik op Zwolle 12 minuten tijd en kon ik mijn thermos laten vullen met heet water. Echter stond er nog een vrouw die niet op haar beurt kom wachten en bestelde alsof we bij elkaar hoorden een extra sterke espresso. Gelukkig was ik scherp en zei ik toen ik moest afrekenen dat ik niet betaalde voor deze onbekende dame. Dat was snel geregeld . Daarna de trein in en genieten. Op Utrecht moest ik ook 12 minuten wachten maar ik was om
Half 7 alweer in Alphen . Langs de Chinees gegaan om maar meteen  warm eten te halen zodat ik wat te eten had en niets meer hoefde te koken.
















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten