woensdag 10 januari 2024

Meester Frank....(Kommil Froo)

 

Er zijn liedjes die je raken in je hart, die nog erger je door merg en been gaan.. die je zo raken omdat je het voor je ziet.. Sinds ik opgeleid ben tot Anti pestcoördinator kom ik veel in contact met leerlingen die gepest worden of die zich gepest voelen maar ook docenten die hier tegenaan lopen.

Daarnaast vind ik het belangrijk dat een ieder dit lied hoort zowel de docenten als leerlingen.. 

Luister naar dit lied, ik heb gezocht naar de mooiste uitvoering omdat er zoveel verschillende zijn en toch is deze het mooist die je hoort...  en laat het op je inwerken.. ik krijg nog steeds tranen in mijn ogen als ik het lied hoor...

 Ruimtevaarder:

Meester Frank, ik kom waarschijnlijk morgen niet naar schoolEn ook overmorgen zal wat moeilijk zijnEn evenmin de week die komt, ja zelfs de maand die volgtDe kans dat ik nog ooit verschijn is eigenlijk klein'T is niet meester Frank, omdat u mij zo vaak straftEn mij één keer zelfs domkop heeft genoemdNee, 't is alleen iets hier vanbinnen, 't heeft geen zin dat ik ontkenMeester Frank, ik voel, dat ik een ruimtevaarder ben...
Zeg nu zelf, meester frank, wat ben je in 't heelalMet de tafels van vermenigvuldigingOok schoonschrift, blokfluitspelen, woorden met dtDat snapt u toch, dat heeft op mars geen zin'T is dus zeker niet, meester frank, omdat u mij zo vaak straftEn mij voor de hele klas domkop heeft genoemdNee 'k moet planeten gaan ontdekken, in de hoop dat daar iets leeftMeester frank, 't is de plicht, die elke ruimtevaarder heeft
Doe de groeten, meester frank, aan de rest van de klasEn zeg dat ik hen nooit vergeten zalGeef mijn vulpen aan kleine peter van de laatste bankHij blijft m'n vriend al woon ik dan in 't heelalZo, meester frank alles is zowat gezegdVaarwel, en dat het u nog goed mag gaanEn wat die kleinigheid betreft dat u een domkop in mij zietMeester frank, dat deert een ruimtevaarder nietOh, en voor ik het vergeet, Linda van slagerij Van GoolKomt waarschijnlijk ook niet meer naar school

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten