donderdag 25 januari 2024

Joy Division ( love will tear us apart again)

 

Wel even geaarzeld of ik dit nummer wel hier zou neerzetten, maar toen bedacht ik me, dit is wel een nummer dat voor mij veel betekend. In een hecht vriendenclub waarin ik toen was, was één vriend helemaal gek van dit nummer, in die tijd sliep we vaak bij elkaar na het stappen, dit nummer draaide hij altijd voor het slapen gaan...
Het was een soort van slaapmutsje maar niet wetende dat dit ook zou zorgen dat de toekomst ergens werd voorspelt
Zoals het soms gaat, gaan vriendschappen ineens verdwijnen, ineens blijkt het niet meer te zijn wat je samen dacht wat het was, verdwijnen mensen uit je leven... ineens vraag je je soms ineens af waar die ander is gebleven..  ineens ben je die ander kwijt zonder dat je het beseft.. 
Jaren later kreeg ik het bericht via mijn ouders die in de krant hadden gelezen dat die vriend, was overleden, in besloten kring was begraven, de reden van zijn dood werd niet genoemd.. Het gekke is dat ik ergens diep van binnen voelde, dat het iets te maken had met zijn liefde voor het verslaafd zijn..  
en inderdaad love will tear us apart again. zijn liefde voor de duistere kant van het leven, mijn liefde voor de licht kant van het leven dreef ons uit elkaar, wat ik nu pas besef...daarom toch dit nummer..

 love will tear us apart again

When routine bites hard and ambitions are lowAnd resentment rides high but emotions won't growAnd we're changing our ways, taking different roads
Then love, love will tear us apart againLove, love will tear us apart again
Why is the bedroom so cold? You've turned away on your sideIs my timing that flawed? Our respect runs so dryYet there's still this appeal that we've kept through our lives
But love, love will tear us apart againLove, love will tear us apart again
Do you cry out in your sleep, all my failings exposed?There's a taste in my mouth as desperation takes holdJust that something so good, just can't function no more
But love, love will tear us apart againLove, love will tear us apart again
Then love, love will tear us apart againLove, love will tear us apart again


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten