vrijdag 2 juni 2023

Valancia... terug naar huis

Het boek is uit, ik heb er van genoten. Een prachtige stad een absolute aanrader om eens heen te gaan.. de dagen vlogen om er was veel te zien, de obsessie van iedereen om met de fiets te gaan, wij hebben geen fiets gemist we hebben bijna alles gelopen op het stukje na de catamaran na, daar zijn we met de tram terug gegaan naar het hotel. Half 6 was ik klaar wakker, dan kan je blijven liggen en ongelukkig slapen, het moment tussen slapen en waken waarbij je dus of droomt of waarin van alles door je hoofd gaat bewegen waardoor je nog niet meer slaapt. Ik sta dan liever op. De tijd genomen om alles rustig in te pakken, tevens gekeken naar het belangrijkste nieuws. Gisteren al een paar mailtjes van school beantwoord, kortom de tijd is nuttig besteed. De koffer was wederom groot genoeg voor alle stenen, alle verzamelde mini’s van het hotel voor een collega die dit gebruikt om in RoemeniĆ« mensen die het minder breed hebben te voorzien van deze producten, daarom blijf ik ze meenemen.

We hadden de laatste avond afgesloten met een rondje tapa's wat altijd toch wel lekker blijft, en daarna een heerlijk ijsje. genieten, nog wat over de dagen nagepraat maar ook over andere zaken.

De wekker zou om 6 uur gaan maar wie is er om 5 uur klaar wakker,. ik zei de gek. dus nog een half uurtje blijven liggen en toen maar uit bed.. het was genoeg voor deze dag..  de restjes ingepakt, toilet en mezelf weer terug gevonden in mijn toilettas en daar mee klaar

Een trui kon er niet in maar ach de heupen zijn gewillig en de rugzak ook dus ik prop heel fijn deze trui in mijn rugzak incluis mijn toilettas. Die inmiddels weer een aanvulling nodig heeft. De kiwi is al gegeten, de thee niet gezet.. kortom tijd om naar huis te gaan. Het plan om morgen en volgende week zaterdag de laatste twee etappes te lopen van het Floris de vijfde pad staat nog steeds overeind.. ook het plan om mezelf weer eens leuker te gaan vinden en dus toch nog meer op mijn eten te gaan letten… de spiegel was deze vakantie niet mijn beste vriend.

Maar vroeg aangekleed etc, klaar voor de terugreis naar Nederland, om nog 4 weken les te geven, kwam tot de schokkend ontdekking dat sommige klassen nog maar 2 weken les hebben ,dus het gaat nu heel snel bijna weer naar Berlijn.

De douane ging snel, ondanks mijn 10 dozen paracetamol geen gedoe bij de douane, alleen mijn schoenen moesten uit. Dus was er snel door, ik begin het te leren. Ankie daarin tegen, moest haar riem af, kreeg een drugstest kortom prima bliksemafleider van mij… ik ben er blij mee.

Opzoek naar wat te eten, gelukkig zit er altijd een Starbucks.., met koffie, thee en vieze chocolade croissantjes, en voor mij een vegan panini met cheddar kaas , Ankie nam een bagel. Daarna is het wachten totdat we weg kunnen met het vliegtuig.. dode uren zijn dit vaak.. maar ach het is ook het mooie van reizen.

De instap in het vliegtuig gaat erg goed valt me op, het is gewoon snel en efficiƫnt. met op nummer van groepen, werkt goed, maar dan moet wel de deur open gaan dat is wel een voorwaarde.

De vlucht ging lekker, bij het landen was het even balen, de deur ging maar niet open en dus zit je te wachten, wel een voordeel dat ik vrij vooraan zat dus kon ik redelijk snel uit het vliegtuig Ankie moest even iets meer moeite doen maar het ging goed, dan rustig in onze snelle tempo naar de uitgang, we waren er al achter dat we de bus niet meer zouden halen, dus we besloten om dan maar heel relaxt te gaan lopen, tenslotte gaat hij nog en is het niet weer een geval van dat we ineens een noodplan moeten bedenken.

Met de bus naar huis, dan afscheid en thuis komen, met een lading post in de brievenbus waaronder een pakketje van Blij met fietsen.. ik ben nooit blij van fietsen, dus laat staan dat ik er nu wel blij van zou zijn... maar goed.. hij was voor iemand anders maar die woont niet in mijn flat. kan ook niet achterhalen waar diegene wel woont. maar ik neem maar aan dat hij heel erg blij is met zijn e-bike en dat hij mij de chocolade wel gunt..

en daarnaast ja hoor

hij hangt.. de ninja die ik in Valencia heb gekocht gesigneerd en al... en ook nog de eerste van een serie van 10 met een paars hartje