maandag 12 juni 2023

lunchtime..

 

het was perfect getimed, de mannen kwamen eerst op de koffie, daarna gingen we lunchen,mede omdat ze in de avond een verjaardagsfeestje hadden met een vriendin die een heugelijke leeftijd ging bereiken. Dus ik besloot om ze te verrassen met een zelfgebakken brownie met slagroom en een aardbei om daarna bij mij thuis te gaan lunchen, omdat ik dat wel zo gemakkelijk is.

Ik had al op tijd diverse lekkere broodjes gekocht en kaas en humus, tevens vooraf een tomatensoepje, en natuurlijk was er sap om te drinken zodat we gewoon gezellig bij mij aan tafel konden zitten te genieten en te praten over het leven wat ons zo bezig houd 

 Maar het warme weer gooit weer eens de plannen in de war, mijn huis is in de zomer nou niet het toppunt van koelheid.. ondanks de ventilator maar ook de nog niet aangesloten aircooler, blijft het best wel warm, dus nadat we de zelfgebakken brownie met aardbeien en slagroom hadden genuttigd besloten we om bij de Herberg in Alphen aan den Rijn te gaan lunchen, mede door mijn goede ervaringen van een onverwachtse lunch met Elias gingen we daar dus heen.

Met de auto helaas, ik had graag gewandeld het is tenslotte maar 3,3 km dus dat is zo klaar maar de mannen wilden graag met de auto... dus geen punt, later bleek dat een verstandige keus. maar daar kom ik zo op;

Dus bij aankomst besloten we gelijk al om lekker binnen te gaan eten, wegens de hitte, en nadat we ons drinken hadden besteld, en de kaart hadden gezien. was het heel eenvoudig we praten over heel veel dingen,. Chris zei meteen, ik krijg door deze inrichting helemaal zin om te gaan kijken bij een kringloop winkel. dus dat besloten we dan ook te doen na het eten. 

Chris had de makreelsalade, Rick bestelde de quiche met een kleine salade, ik besloot om voor de fritatta te gaan met een kleine salade, het eten was net als de vorige keer heerlijk en goed verzorgd..  toch bijzonder dat ik hier pas zo laat achter kom dat er in Alphen zon goed restaurant zit.

Daarna gingen we naar de kringloop, en wat heb ik weer veel gekocht.. en aantal handige bakken voor school om spullen in op te bergen, tevens een prachtig schaaltje...  en een spel, voor wie weet.. 

rond een uur of 16.00 vertrokken Rick en Chris terug naar Rotterdam om daar even bij te komen en daarna nog naar een feestje te gaan.. ik ging me klaar maken voor de spelltjesavond



Geen opmerkingen:

Een reactie posten