woensdag 7 juni 2023

Laat me (Ramses shaffy)

 


Met recht kan ik dit een van mijn lijfliederen noemen,, ik vind de tekst zo mooi geschreven en ook gezongen. mede omdat ik me er zo in herken.. ben dan wel niet in een ander land geboren maar wel in ander licht naar mijn gevoel, het is zo mijn lied dat ik er mee vergroeid ben geraakt.... daarom mag dit lied zeker niet ontbreken in de reeks van liedjes die me raken op wat voor manier dan ook

Laat me...

Ik ben misschien te laat geborenOf in een land met ander lichtIk voel me altijd wat verlorenAl toont de spiegel mijn gezicht
Ik ken de kroegen, kathedralenVan Amsterdam tot aan MaastrichtToch zal ik elke dag verdwalenDat houdt de zaak in evenwicht
Laat meLaat meLaat me m'n eigen gang maar gaanLaat meLaat meIk heb 't altijd zo gedaan
Ik zal m'n vrienden niet vergetenWant wie me lief is blijft me liefEn waar ze wonen, moest ik wetenMaar 'k verloor hun laatste brief
Ik zal ze heus nog wel ontmoetenMisschien vandaag, misschien over 'n jaarIk zal ze kussen en begroeten'T Komt vanzelf weer voor elkaar
Laat meLaat meLaat me m'n eigen gang maar gaanLaat meLaat meIk heb 't altijd zo gedaan
Ik ben gelukkig niet verankerdSoms woon ik hier, soms leef ik daarIk heb m'n leven niet verkankerdIk heb geen bezit en geen bezwaar
Ik hou van water en van aardeIk hou van schamel en van duurD'r is geen stuiver die ik spaardeIk leef gewoon van uur tot uur
Laat meLaat meLaat me m'n eigen gang maar gaanLaat meLaat meIk heb 't altijd zo gedaan
Ik zal ook wel eens een keertje stervenDaar kom ik echt niet onderuitIk laat m'n liedjes dan maar zwervenEn verder zoek je 't maar uit
Voorlopig blijf ik nog jou zoenenJouw zwarte schaap, jouw trouwe fanIk blijf nog lang en liefst nog langerEn laat me blijven wie ik ben
Laat meLaat meLaat me m'n eigen gang maar gaanLaat meLaat meIk heb 't altijd zo gedaan
Laat meLaat meLaat meLaat meLaat meLaat meIk heb 't altijd zo gedaanLaat meLaat meLaat meLaat meLaat meLaat meIk heb 't altijd zo gedaanLaat me


Geen opmerkingen:

Een reactie posten