zaterdag 24 juni 2023

Vaderdag wod.... ( cross xxl)

Ondanks dat mijn vader al jaren geleden het tijdelijke voor het eeuwige heeft verruild, is het altijd leuk om op vaderdag toch even een moment erbij stil te staan, dat het vaderdag is, al moet ik bekennen dat ik het eigenlijk ergens gewoon vergeet, dank zij de kalenders en de media weet ik dat het er is.. maar ja het is net als met de roze zaterdag, de gay pride, het zomerfestival in Rotterdam, ik vergeet het gewoon.. sta er niet bij stil totdat ik ineens iets zie op het nieuws. blijkt toch dat het leven soms ineens veranderd en dat je belangstelling een andere kant op buigt in het leven..

Maar vandaag kregen we een erg leuke les op de cross, 

Het was spelletjes wat de klok sloeg, en gelukkig binnen, buiten is het gewoon te warm om te sporten.

We begonnen met de  warming up:

3 x 15

side raise

front raise

bent over fly


daarna 3x 15

squat

sit-up

push up


daarna begon het echte gebeuren, 

Elsbeth had kaartjes waarop de opdrachten stonden die we moesten doen.

ik kreeg de volgende wodjes die ik moest doen

 wod 1

30 seconden planken

30 seconden mountain claimbers

15 x push up.

 

 2de wod

30 x burpees

 

3de wod

20 squats

15 jumping jacks

15 sit ups

achter elkaar

daarna na 10 sec rust nog een keer

 

4de wod

15 sit ups

15 bicylecrunches

10 legraisres

achter elkaar zonder pauze


5de wod

 10 x side hip bridges per kant

 

Daarna kregen we de volgende opdracht met speelkaarten

 schoppen was squats, 

ruiten was sit ups

 klaver was lunges (  l+ R = 1)

harten was push up

aas was 10 mountain climbers

boer was 20 jumping jacks

vrouw was30 kb swing

koning was 40 snatches ( l+r=1)

joker  50 purpees

zie hieronder de kaarten die ik trok en bedenk dan maar wat ik allemaal gedaan heb

ik denk dat ik een prachtige buik ga krijgen.



 Daarna kwam de wod in tweetallen

dit mocht ik met Rene doen, altijd en leuk en we zijn aan elkaar gewaagd

we moesten een dobbelsteen gooien, en dan moest je doen wat de getallen zeiden.

1 en 2 was gemakkelijk, bij 1 mocht ik een oefening verzinnen, bij 2 Rene

bij 3 moest je3x 15 x deadlift + 3x 15 military press  recht omhoog

bij 4 moest je.  4 x 10 kb clean en 4x 10 deadbugs

bij 5 moest je  5 x 12 x sumo deadlift high pull en  5 x 12 overhead triceps extension

bij 6 moest je 60 herhalingen na keuze..


Gelukkig hadden Rene en ik een goede hand van werpen, we hebben  een keer 1, 2x 2 gegooid, 1 x 3 en 1x 4 en toen was de tijd om.. we zijn gelukkig niet in de hogere regionen beland want 5 is echt een hel..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten