dinsdag 27 juni 2023

moet dat nou....

 

lig je op zondagavond vroeg in bed, de volgende ochtend is het weer een werkdag en dus moet je wel vroeg gaan liggen... hoor je ineens veel lawaai, alsof men ramen bij de jumbo staat in te gooien.. heel bizar, ik blijf dan altijd nog even liggen, totdat ik ineens hele harde knallen hoor.. dus ik dacht, nieuwsgierig als ik ben, laat ik eens kijken, dus ik vanuit mijn deur staan te kijken,  en ik zag twee mensen, een oudere mevrouw en een jong meisje met een deel van een bankstel aan het slepen en dus steeds omklappen..waardoor die harde knallen ontstonden om 23.30 in de avond.. en  toen ze bij de container waren, waar dit natuurlijk nooit inpast, werd het nog een keer geklapt en belande zo op een auto die er geparkeerd stond.. ik dacht nog ben benieuwd wat ze gaan doen..  niets dus, even gekeken en meteen terug om met het volgende deel aan de haal  te gaan,.. terwijl ik dit gebeuren sta te bezien hoor ik ineens onder mij mannen stemmen die zeggen, goed bezig oma.. tof.. het gaat goed..  ze is wel sterk zeg etc.. er waren nog twee vrouwen bij die dus ook hielpen of deden alsof met die bank delen Dus ik ben even over de reling gaan staan te kijken en daar stonden een paar potige kerels druk commentaar te  leveren..  Terwijl die meiden druk bezig zijn stappen ze in de auto wensen oma veel plezier en vertrekken..

Ineens komt er een luide mannenstem en vrouwen stem uit de flat aan de andere kant, of ze wel goed bij hun hoofd zijn, het is al half 12 en op zondagavond.. en of ze weten dat ze een gigantische boete riskeren met het zomaar neerzetten van grofvuil.. nou niet dus. dat ze veel beter even het grof vuil hadden kunnen bellen dan was het veel sneller.. Daarnaast kwam er een opmerking over dat ze een bankstel deel op de auto hadden gegooid, en of ze even een briefje erbij wilden leggen, maar dat hun gedrag vooral asociaal is...

Ik kon me volledig vinden in het verhaal van deze buurman..ik vond dat namelijk ook. behoorlijk asociaal.

met name dat lawaai en dat zo laat.. maar goed het bankstel moest natuurlijk bij de vuilniscontainer. dus daar werd het dan heen gedragen terwijl men dik begon te discuseieren met elkaar, ze waren met 4 dames.. en dat gedrag valt me altijd erg op...  dat ze vooral heel hard riepen tegen elkaar. hij weet toch niet of we niet gebeld hebben na het grofvuil en dat we het hier moesten neerzetten... etc en ga zo maar door... men bleef vooral heel hard elkaar overtuigen en zeggen dat het allemaal geregeld is.. en ik denk dan altijd maar.. hoe harder je jezelf probeert te overtuigen hoe groter de leugen die je nu staat te verkondigen. je hebt het niet geregeld dat kan niet anders...  en daarin had ik gelijk.. want ik weet uit ervaring, zeg maar gerust een ervaringsdeskundige, dat als je het grof vuil regelt dan mag je het de avond van te voren op straat zetten bij je huis op de stoep en dan komen ze het de volgende dag meteen halen.. en aangezien het op dinsdag nog steeds bij de vuilcontainer stond is het bijna wel 100% zeker dat ze niet gebeld hadden en of ze inmiddels al gebeld hebben dat vraag ik me nog steeds af... en wat ik me ook nog steeds afvraag waarom die 4 mannen die duidelijk bij deze 4 dames hoorden.. niet even hebben geholpen met het sjouwen van deze bank delen.. dan hadden ze het kunnen dragen, geen overlast en klaar... maar ik denk dat ze een zwakke rug hebben of gewoon geen ruggengraat dat kan haast niet anders anders hadden ze zeker oma niet laten slepen met die zware bankstel delen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten