zondag 17 maart 2024

Naar Moeders


 Nou het werd ineens tijd om weer eens naar mijn moeder te gaan, dat was voor mijn gevoel veel te lang geleden, dus om half 3 stapte ik in de auto, had veel eerder willen gaan maar dat ging helaas niet, mede omdat ik nog een andere belangrijke afspraak had staan,. dus ik moest wat met mijn tijd doen.

De rit naar mijn moeder verliep goed, alleen wat file bij Utrecht wegens wegopbrekingen en sommige medeweggebruikers die zich aan de snelheid houden zodat je niet kan opschieten. heel jammer maar goed deze mensen zullen een reden hebben dat ze niet sneller rijden.. misschien wel om te voorkomen dat ze een boete krijgen of zo iets..

Maar goed meestal ben ik ze ook dankbaar dat ik dank deze rijders dus geen boete ontvang
De reis ging zoals ik al schreef lekker, ik deel het altijd in in etappes, zo van als ik maar om zo laat bij Utrecht ben, dan als ik maar zo laat bij Zwolle ben en dan het laatste stuk.. is meer afwisseling omdat je soms ineens zomaar moet afslaan naar een andere straat, dus dat is dan de afwisseling van die hele lange route die je rijd..

Bij aankomst bij mijn moeder nog snel even een paar appjes en mailtjes weggewerkt en naar haar toe, het is toch wel bijzonder of ik word langer of ze krimpt wat sneller, wat ook zou kunnen natuurlijk. maar hoe dan ook het is gewoon zoals het hoort te zijn, gewoon bij moeders binnenkomen de thee staat klaar, er is altijd genoeg zoet en lekkers om te eten. .maar ik ben heel gezond begonnen met een broodje met kaas, want dat was ook nodig. 
 
We hebben heel heerlijk zitten te praten, o.a. over hoe ze haar 90ste verjaardag wil gaan vieren, ik ben benieuwd hoe ze het bedenkt.. ze heeft wel ideeën maar of ze realiseerbaar zijn is de vraag, al zal ik er alles aan doen om het zoveel mogelijk te organiseren zoals zij het wil, maar er zitten een paar behoorlijke haken en ogen aan. Samen naar 2 voor 12 gekeken en ik ben toch wel verbaasd over hoeveel ze nog weet.
Rond 23.00 naar bed om de volgende ochtend om 9 uur op te staan en dan aan het ontbijt en weer veel praten.. erg gezellig samen.
 
Rond 12.00 ben ik weer vertrokken naar mijn huis omdat ik nog veel had te doen en moest regelen.  De rit naar mijn huis duurt altijd korter dan als ik heen ga, heel bijzonder maar goed..  ik ben veilig aangekomen. en heb er vreselijk van genoten om weer bij haar te zijn.. in April nog weer een keertje..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten