dinsdag 26 maart 2024

Movies that matter....


 afgelopen dinsdag had ik dc eer als gastdocent van de ISK ( internationale schakelklas) mee te mogen gaan naar het movies that matter festival in Den Haag.

We vertrokken om 12.00 vanuit Alphen naar Den Haag om het festival te bezoeken, we kregen een ontmoetingslunch.

 Samen in de auto was al een feestje met elkaar, lachen en ook wel een beetje gespannen waar we terecht zouden komen.

We reden naar Den Haag en maakten gebruik van park bee waardoor je goedkoper kon parkeren in Den Haag, dat we eerst ons verreden is wel heel dom maar goed we waren ruim op tijd, en konden dus deel nemen aan de ontmoeting/ netwerk lunch.

Het idee wat ik had, was een mooie lunch met soepje etc. maar toen we ons hadden gemeld in het theater het spui, waarom we ons daar moesten melden is me achteraf nog steeds onduidelijk, mede omdat we de rest van de middag in het filmhuis waren,  werden we meegenomen na een naast gelegen lunchcafé, waar de lunch dus geserveerd zou worden, deze lunch bestond uit twee halve broodjes die besmeerd waren en die best wel te eten waren maar toch.. het was karig en een kopje thee.

Daarna werden we meegenomen naar de filmzaal waar we de film mind game kregen te zien, wat eigenlijk een vervolg is op de shadow games. Deze film is zeer indringend en vond ik geweldig om te zien, een absolute aanrader, kijk eerst de shadow games en daarna mind game. en je zult heel anders tegen de alleen staande asielzoekers aan kijken als je hoort en ziet wat hun is overkomen en overkomt.

Daarna moesten er natuurlijk weer stellingen worden besproken want het moest educatief zijn.. maar goed dat is ook te doen.

We kregen een korte pauze en daarna kregen we en een workshop let op het werd ook steeds uitgesproken zoals het geschreven is.. door een dame, met een soort van rammelaar waarmee ze dan weer de aandacht vroeg. en het was een actieve workshop.. en ze begon haar stem gaf mij al jeuk en ik dacht al gelukkig mag ik om half 5 weg, dit hoef ik maar 1 uur uit te zitten.. maar oh wat een jeuk workshop.. irritant gewoon. .zo erg dat ik helemaal in de weerstand schoot, het was zo een afknapper na de film die zoveel indruk maakt. Ik vond dit nergens op slaan.

Dus toen wij eindelijk om half 5 konden vertrekken... heb ik vanuit de grond van mijn hart tegen de organisatie gezegd, wel op een nette manier dat ik als tip gaf de workshop vooraf aan de film want omdat je uit de film komt die best wel met je doet en dan zon workshop dat dat echt totaal nergens op sloeg. heb het niet gehad over de inhoud van de workshop.. want dan stond ik er nu nog.

Toch was het een mooie en zinvolle middag met het isk team en ik zou zo weer mee gaan

Hieronder zet ik de link naar de film mindgame en ik kan je hem aanraden om te gaan kijken met wie dan ook.. hij is ook te zien op 2doc.nl

Mind game

 



hieronder nog de link naar de Shadow games de film die voor deze film aankomt

shadow game

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten