vrijdag 5 januari 2024

zondag cross dag

 

Ik was al om 5.00 wakker en dacht oh wat lekker ik kan nog even liggen.. ik kan nog even bijkomen voor ik om 6.00 mijn bed uit moet.. ik dacht nog even ach ik kan ook wel opstaan.. maar toen bedacht ik me ineens het is zondag nog geen maandag. ik heb zo nog maar een dag lekker niks.. okey de cross dan.. maar dat is niet erg dat is leuk en vooral gezellig met elkaar....

Dus ik heb me nog even om gedraaid om daarna fit en vief uit mijn bed te klimmen en naar de cross te gaan... Dat ging ook erg goed, behalve dat ik te lang aan het lummelen ben geweest thuis dat ik dus 3 minuten te laat aankwam, ze waren al volop aan de gang..

De warming up was rennen op het nummer waarin love voorkomt, en als je love hoorde moest je de grond aantikken.. daarna moest je walking lunges doen en als je weer love hoorde een jump lunge.. nou daar ben ik maar afgehaakt. de lunges vind ik zo wie zo altijd een ramp.. ik vind het waardeloos en dan ook nog dat springen.. dat vond ik te veel van het goede, dus ik ben mijn matje en de kettlebells gaan halen, dat leek me wel handig

Daarna kregen we nog een tweede warming up in twee tallen, waarbij de 1, 10 squats, 10 sit ups en 10 push ups, de ander moest in jump squats naar de overkant en net zo lang doorgaan tot de ander klaar was, daarna kwam de tweede ronde, moest je in een soort van bruggetje naar de overkant terwijl de andere deze oefeningen weer deed.

De eerste wod was meteen al heftig

we moesten een boxjump doen 1x en daar naast 10 snatches links en rechts, en daarna 2 boxjumps en dan 9 snatches en zo door naar 10 boxjumps en 1 snaches

Ik was gesloopt hierna

daarna kwam wod twee

6x 45 seconden swing

1 minuut rust na die 6 x

dan  6x 45 seconden high pull 

1 minuut rust

dan nog 6x 45 seconden shoulder press

Gelukkig mochten we in wod 3 met twee personen, maar ik ging met Ingrid en Ruud,

Ingrid in haar eentje Ruud en ik deden samen

de 1 in een wallsit

de ander(en) moesten dan werken, 

Het was steeds in totaal 100

dus 100 push ups

100x swing

100x shoulderpress

100x wallball

We hadden een goede verdeling gemaakt dat scheelt een hoop, dat ging dus lekker.. ik heel blij ermee

We gingen als een speer, ik dacht slim te zijn door in het berghok tegen de deur aan te gaan zitten, maar gelukkig controleerde ik eerst even de deur en juist die was niet op slot en ging dus open. dus het was goed omdat even te controleren..

Ingrid lag in een stuip die kon geen push ups meer doen.

Aan het einde gingen we nog buikspieroefeningen doen, wat erg lekker ging en goed ging.. heerlijk genoten

Daarna gingen we natuurlijk met elkaar aan de thee.

Wat extra gezellig was want de zoon van Marco was er ook en dat is een prachtig joch en ook helemaal fan mij zoals ik fan van hem ben. tussendoor bij het sporten liet hij af en toe even snel zijn Pokomon kaarten zien voor het raam etc dus ik had genoeg entertainment tijdens het sporten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten