woensdag 31 januari 2024

i am back...

 

het is weer begonnen.. ik mag weer.. na twee weken behoorlijk ziek te zijn geweest.. weer aan de bak. ik kan weer voor de klas... en wat was ik er aan toe.. het moment tussen niet meer zo ziek dat je in bed moet liggen tot  het moment dat je je weer helemaal fit voelt. dat is altijd even een soort periode tussen december en maart.. het is kwakkelen met je tijd. wat kan je wel en wat niet. het je bent net niet beroerd genoeg om in je bed te blijven liggen, maar ook net niet fit genoeg om weer volop te werken...

Gevolg is dat je nadat je behoorlijk wat klusjes hebt gedaan  ineens niets meer te doen hebt. dat je dus alleen maar achter je computer zit, spelletjes te doen. duffe sites zoekt., heel veel films en series gaat bekijken op netflix, je je achterstallige films die je hebt opgenomen gaat kijken.. kortom.. je zit je tijd uit omdat het nog niet niet helemaal lekker is.

Maar goed de dag waarvan je weet dat hij zou komen, komt dan ook. en dan juist... dan kan je weer aan het werk.. volop zin in en vol goede energie...

om 6.00 ging de wekker, dus het bed uit.. dat is toch wel een dingetje zeker met dit weer en deze wachtperiode. maar goed dat is ook te doen. daarna iets vroeger naar mijn schooltje. want de ervaring leer dat mensen zich niet weten te gedragen in een dramalokaal, die ruimen niets op en het is vaak 1 grote zooi.. soms zijn er dingen gesloopt, de stoelen staan dwars door het lokaal. er is van alles mis.. en het is een puinhoop. dus ik ga dan meestal als ik een tijdje uit de roulatie ben veel vroeger naar mijn werk om de schade te herstellen.. 

In de tussentijd had ik al een foto ontvangen van het kamerscherm dat gesloopt was in mijn lokaal. vraag me niet hoe, maar ik denk dan altijd als je dingen sloopt in een lokaal... ik word daar boos van.. omdat ik denk je hebt geen respect voor andermans spullen... 

Maar goed de lessen verliepen de eerste dag erg goed. ik had met klas 1 en de isk de lessen Schimmenspel. erg leuk weer, leerlingen genieten er ook zichtbaar van, vinden dit een geweldige les om te krijgen en zijn verbaasd over de magie die ontstaat in de les.. dat ineens dingen kunnen die anders niet kunnen..heerlijk

kortom de eerste dag is gelukt, in de avond wezen sporten en dat gaat ook goed.. soms even een stapje terug maar ik ben er weer.. dus het gaat langzaam de goede kant op\

Geen opmerkingen:

Een reactie posten