maandag 1 januari 2024

Oudejaars cross xxl

 

Ach de laatste cross van 2023, onze vaste trainer is al maanden ziek, wat natuurlijk heel vervelend is, vanaf deze plek wens ik haar beterschap...  

Marco en Niels nemen de lessen over en doen echt heel goed hun best, ze maken er iets heel moois van.. Creatief en uitdagen zijn de lessen, dus ik hou er erg van.

 Als afsluiting had ik voor bij de thee alvast de rolletjes meegenomen zodat we met elkaar iets lekkers hadden bij de thee na de les en voor Niels een speciaal cadeau. Het is een toffe gast, ik mag hem erg graag en ik ben blij dat hij mij ook als vriend ziet. hij heeft 1 klein foutje hij is fan van Ajax en daar moet ook alles voor wijken.. hij zegt de trainingen er voor op, etc, kortom hij is een echte fan... Laat ik nou bij Blokker een vreselijke lelijke piek voor in de kerstboom tegenkomen.. , dus impulsief als ik ben heb ik deze gekocht, hij was in de aanbieding. dus ik kon het niet laten. Die kreeg hij dus cadeau na de les van mij voor de geweldige lessen, de avondjes uit eten etc  en zijn vriendschap. In de eetclub zijn wij het ook altijd die samen koken etc, dus dat zit heel goed en mooi  tussen ons.

Afgelopen zondag was Niels de trainer en die had een speciale les bedacht voor oudejaarsdag.. 

Het thema was Good old 2023 memories...

We begonnen met de good old Frank

Deze bestond uit de warming up die we altijd deden bij Frank bij de kb, vooral in de kleine zaal maar ook buiten

het begon met 2x joggen door de zaal,  daarna kniehef, hakken billen, linker arm naar voren, rechter arm naar voren,  beide armen naar voren, daarna kregen we nog de armen naar achteren en als grootste k oefening de bearcrawl. deze is afschuwelijk maar goed we hadden dat vrij snel onder de knie

Daarna gingen we de count down doen naar 2024, we gingen op een muziekje rennen, als de muziek uit ging dan kreeg je een oefening 24 of 20 x. de eerste opdracht was 24x jumping jacks, rennen 20 x squats, rennen, 24 mountain climbers, rennen, 20 sit ups, rennen, 24 lunges per been, rennen, 20 push ups, rennen 24 seconden plank 

Daarna kregen we het buikspier kwartiertje ook een oude bekende

alle oefeningen 1 minuut, en 15 secondes rust

- diamand sit up

- heel touches

- leg raisers

- russian twist

-crunches bene op 90 graden

bicycle crunch

plank

side plank links

side plank rechrts

mountain claimbers

 

daarna kwam de afsluitende wod

dobbelstenen spel in twee tallen, ik kon gelukkig met Rene

het was het gooien van een dobbelsteen en als je dan 

1 gooide deed je 24 squats met kb

bij 2 deed je 24 lunges per been

bij 3 deed je 24 wall balls

bij 4 deed je 24 push ups

bij 5 deed je 24 secondes plank

bij 6 deed je 24 push en press

daarmee hebben we het hele uur gevuld.. en dat was gaaf en vooral leuk met Rene

we zijn aan elkaar gewaagd dat bleek wel

 Natuurlijk had Niels nog meer ellende voorbereid zoals een Sally met squats

 daarna een armrap ( in twee tallen)

24 kb swings

24 box jumps 

24 push ups

 

en de 2024 Reps challenge

 in twee tallen 

oefeningen 1: squats 404 herhalingen

oefening 2: sit ups 404 herhalingen

oefening 3: lunges per been 404 herhalingen

oefening 4:  burpees, 404 herhalingen

oefening 5: jumping jacks 404 herhalingen

oefening 6: mountain climbers 404 herhalingen per been


gelukkig kwamen we daar niet aan toe..

Na de les zijn we met elkaar heerlijk nog even thee gaan drinken met een nieuwjaar rolletje om daarna ons te storten op oliebollen bakken en op het feestgedruis van oud en  nieuw

en ja ik heb spierpijn in mijn bovenbenen en in mijn schouders.... 

de piek die ik voor Niels had gekocht vreselijk lelijk ding


Geen opmerkingen:

Een reactie posten