zondag 7 januari 2024

Hoog bezoek....

 

Op de 1 na laatste dag kwamen Rick en Chris nog even op bezoek om bij te praten en om samen lekker te eten ...

Ik had het voorgerecht al bedacht, dat was niet zo moeilijk, ik had een selderij soep gemaakt met daarbij truffel aardappel chips, ja die waren over van de kerst, dus die moesten natuurlijk ook meteen gebruikt worden.

Als hoofd gerecht had ik bedacht de poke bowl. te maken. vind ik zo feestelijk altijd, heel veel verschillende soort groentes etc waar je uit kan kiezen met daarbij rijst en eieren, vegetarische stukjes vlees etc. en het vult heerlijk, lichte maaltijd en je kan je eigen portie bedenken hoeveel je wil.

Hoe leuk ik het altijd  vind dat mensen komen eten, het is wel een gedoe, ik merk dat ik dan heel vroeg mijn bed uit ga, omdat ik zoveel moet doen van mijn huis schoonmaken tot aan voorbereiden, zeker in dit geval, omdat het een hele simpele maaltijd lijkt maar je hebt nogal wat voorbereiding erbij. je bent behoorlijk bezig met dingen warm te maken en dan weer af te koelen, met alles in leuke bakjes te doen etc, kortom het is meer dan je verwacht te moeten doen maar wel erg leuk om te doen dat kan ik ook niet ontkennen anders zou ik dat niet gedaan hebben

Het huis schoonmaken is tegenwoordig vaak een groot probleem, dat is veel werk maar ook wel soms therapeutisch..het ruimt ook zo lekker op in je hoofd.

Na heel veel voorbereiding had ik het gerecht helemaal klaar, ik moest alleen nog de kickerwten roosteren, dat stond goed omschreven, dus ik volgde de complete goede handleiding. en ja hoor ze waren erg goed geroosterd, ze waren prachtig zwart...dus dat kon zo de vuilnisbak in...

Rond half 5 waren de mannen er, nadat mijn kasten bewonderd waren in mijn slaapkamer, we het er over eens waren dat het er zo veel beter uit zag en strakker, ook meteen maar besproken dat we ook mijn werkkamer gaan aanpakken. wat ze een goed idee vonden. dus daar kan ik nu echt mee aan de slag.

We hebben heerlijk zitten kletsen,  onder het genot van een stukje zelfgebakken stoofperentaart, Chris had een paar van mijn schapenwollen sloffen aan, en was er al meteen verslaafd aan..

Rond een uur of half 7 zijn we aan tafel gegaan, waar de maaltijd begon met knolselderij soep met daarbij truffel chips,  na het hoofd gerecht kwamen er tig schaaltjes op tafel met allerlei groente, zoals tomaten, komkommer, gebakken kastanjechampignons, zoete paprika, vegetarische kipstukjes, etc. en natuurlijk sushi rijst met daarbij een geweldige saus die er ook bij hoorde.

We hebben zitten genieten van het eten, mede omdat het zo leuk is dat je het helemaal zelf kan samenstellen hoe je wilt dat jouw maaltijd eruit ziet.. ideaal

Na het eten had Rick een geweldig lekker Frans toetje gemaakt een soort kookpudding maar dan met een mooi Frans woord, met karamelsaus.. heerlijk

Na het eten nog samen aan de thee en koffie en zo langzaam samen alvast 2023 afsluiten en af te spreken dat we elkaar gaan zien in 2024.. waarin vast weer mooie dingen gaan gebeuren op het gebied van de vriendschap



Geen opmerkingen:

Een reactie posten