vrijdag 26 januari 2024

en ook dat gaat door...

 

Het goede voornemen is om te proberen elke week weer op zondag naar de cross te gaan, om zo te werken aan mijn lijf en leden .. en vooral voor de gezelligheid die we hebben met elkaar.

Het was wel even slikken toen de wekker de eerste zondag in het nieuwe jaar af ging omdat ik me ineens besefte.. het is weer eens echt waar de vakantie heeft afscheid genomen.

Bij aankomst bij de sportschool was Marco er al en die was bezig zijn les in het groot op te schrijven.

Dus ik heb nog even gezeten en zitten kletsen met iedereen voordat de hel aan zou breken. Het bleek dat we ook springtouw nodig hadden dus ik moes even in de auto halen,  op weg naar de  auto kwam ik Niels tegen die speciaal voor mij was gekomen en ik voor hem, dus zou houden we onze sporten om te gaan in orde.

We moesten in twee tallen beginnen met de warming up

De een zit in de squat houding, de ander loopt met een 5 kilo gewicht naar de overkant.. en daarna terug, en dan wisselen, en dat blijf je doen maar dan steeds met 5 kilo meer, als laatste loop je met 15 kilo boven je hoofd. 

Daarna deden we dat met lunges  en uiteindelijk met rennen.. erg leuk om te doen, was wel al meteen buitenadem.. dus er moet hard aan de conditie worden gewerkt, bij mij maar ook bij Niels

Daarna begon het echte werk, ook in twee tallen

we moesten samen 100 squats, 100 shoulder press, 100 box jumps, 100 wall balls doen

om de minuut ging de bel en moesten we 20x touwtje springen.

Daarna moesten we 10 minuten 

iets doen waarbij we moesten onthouden hoeveel rondjes we hadden gedaan omdat over een maand nog eens te kijken of er vooruitgang is

 ik weet de oefeningen niet meer precies

maar het was volgens mij

 10 squat

snatsch links 5 en rechts 5 

10 push ups

20x touwtje springen

maar dat weet ik niet meer zeker

Niels en ik haalden 7 rondjes.. 

we hebben even ons gemak genomen omdat we dachten beter nu iets te weinig zodat we de volgende keer meer kunnen halen in 10 minuten

Daarna kwam de andere duo wod

 2 rondes

de ene in de wall sit

de andere doet 10 kb swing en kb carry

als dat gedaan is wisselen

en zo ging het steeds door

10x kb row links

10 kb row rechts

10x kb press links

10x kb press rechts

 

Daarna kwam er een armrap

 5 deadlifts

10 push ups

15 sit ups

20x touwtje springen

Natuurlijk gingen we na afloop even aan de thee, het gaf een voldaan gevoel en het voelde goed maar ik vrees morgen dat ik weer een week bijna niet kan zitten of lopen..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten