zaterdag 11 november 2023

Yes ik mocht weer..

 

Na bijna een maand niet te hebben gewandeld, een week ziek in bed om nu eindelijk eens echt te herstellen, was het zover, deze zaterdag zouden we met de Sectie kunst naar Amsterdam gaan naar de kunstenaars kolonie Ruigoord, maar doordat 3 van de 5 ziek waren besloten we om het uit te stellen.

Dus ik had ineens een zaterdag over.. eerst lekker uitgeslapen, altijd fijn, daarna het huis schoon gemaakt, zoals ik het alleen maar kan, schoon voor het oog....

 Wat boodschappen gedaan die nog moesten bij de buurman aan de overkant...

Eindelijk was de regen in Alphen over en kon ik gaan wandelen... ik heb er naar uitgezien, mede omdat ik ook altijd loop naar school maar daar had ik de laatste weken geen puf in.. de energielevel was nog wel behoorlijk laag.. ook het sporten ging niet, zodat ik daar ook 4 weken achterstand heb

Afgelopen donderdag voor het eerst weer gaan sporten, en van de trainer mocht ik niet meer dan een 8 een 12 gebruiken omdat je per week niet sporten 3 weken achteruit gaat. dus ik moet het rustig aan doen dan ben ik het snelst weer op mijn oude niveau..

Dus vandaag voor het eerst sinds lange tijd gaan wandelen door Alphen.

In mijn hoofd zat langzaam opbouwen, neem je tijd want je hebt geen haast.. dus in mijn planning stond ongeveer 7 tot 10 km, terwijl ik graag meer had gelopen maar ik besefte ook dat het goed is dit ook op te bouwen, tenslotte wil ik 25 november verder met het Pelgrimspad, boekje 1 zou ik graag afronden voor het einde van het jaar, al verwacht ik dat dat niet gaat lukken. maar wie weet

Dus de wandelschoenen aan en gaan... het was een eenvoudige route, maar wel erg leuk om te lopen, langs het ridderbuurtje, mooi stukje Alphen vind ik dit. ook meteen even langs de kaasboer, waar ik me besefte dat ik geen tas mee had maar gelukkig paste de kaas in mijn jaszak.... onderweg genoten van weer lekker lopen, al was de route wel over asfalt, ook in Alphen zijn niet echt paden die niet verhard zijn... maar goed om er weer in te komen is dit prima.. 

Onderweg genoten van de herfst die een beetje op zijn retour is maar die wel mooie plaatjes laat zien. dus het was genieten in de buitenlucht.

Moest even een pakketje halen die een vriendin mij had toegestuurd waarin twee stenen zaten die ze had meegenomen uit Frankrijk, en Engeland op haar roadtrip. zo mooi.. ik blijf gek op stenen , elke vakantie kom ik thuis met stenen waar ik ben geweest. Ze gaan in een grote pot, inmiddels de derde glazen pot die bijna vol is.. maar de vierde staat al klaar... 

Het was een heerlijke zaterdag op deze manier.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten