maandag 27 november 2023

Gouden Regen ( Benny Neyman(

 

Ik zal eerlijk bekennen, ik ben niet zon fan van Benny Neyman zijn liedjes als Waarom fluister ik je naam nog, Vrijgezel, Ode aan Maastricht, of jij hoeft niet te zeggen hoe ik leven moet.. maar wel zijn andere kant wat hij zing... zijn gevoelige liedjes die je toch onder de huid kruipen.. zoals onderstaande nummer, telkens weer als ik het hoor raakt het mij heel erg, zo mooi dat gevoel wat hij bezingt.

Gouden regen

Gouden regen groeide voor je deur toen ik voorbij kwamDe geur vergeet ik nooit mijn leven langEen gouden regen bloeide tot het einde van het voorjaarMaar onze liefde broeide toen de hele zomer langIk hield je in mijn armen toen de zomer was verdwenenDe gouden druppels regen op je raamJe blijf maar naar me kijken, onbegrepen en in tranenZo ben ik toen voorgoed bij jou de voordeur uitgegaan

Het is voorbij gegaan, zoals zo vaak zo veelEn als zo velen vaak veranderden ook wijHet is voorbij gegaan, toch zal het leven doorgaanEn zal elk voorjaar jou herinneren aan mij
Gouden regen groeit hier niet langs nieuwbouw grauwe drevenWaar alles zonder kleur is hemelhoogAlleen de grijze torens van beton die mij omringenVermengen met de kleuren van een gouden regenboogDan hoor ik je weer lachen, voel je warmte heel dicht bij meDe kamer is zo leeg en koud en kilIk koos een andere weg dan die waar jij op wilde doorgaanNu zal ik moeten doorgaan ook wanneer ik niet meer wil
Het is voorbij gegaan, zoals zo vaak zo veelEn als zo velen ben ik niet meer zoals toenHet is voorbij gegaan, maar kun je me vergevenIk deed alleen maar wat ik vond dat ik moest doen
Gouden regen valt er naar beneden in novemberOpeens zijn ook mijn ogen niet meer droogDe donder en de bliksem die mijn adem doen verstikkenVeranderen de kleur van onze gouden regenboog
Het is voorbij gegaan, zoals zo vaak zo veelEn gouden regen bloeit weer volgend jaar in meiHet is voorbij gegaan, we zullen moeten doorgaanOm nooit meer stil te staan, bij toen bij jou en mij




Geen opmerkingen:

Een reactie posten