zaterdag 25 november 2023

het zat niet mee...

 

Alles was geregeld, de tas stond al klaar, de sultanas als extra energie in de tas, daarnaast had ik ook al de wandelschoenen, de blarenpleisters, de wandelwol etc klaar liggen... en dan ineens.. ja hoor, de weersvoorspellingen... 

Regen, storm, hagel, kou... en ach die kou kan ik me tegen kleden ook, en ach een regenbuitje onderweg is niet erg, dat kan ik aan, dat loop ik dan wel weg. maar als het echt de hele route loopt, over een onbekend pad voor mij , de reviews als zeggen dat het heel veel door open landerijen gaat, weinig bos etc, dus nergens een mogelijkheid om te schuilen. tja dan bedenk ik me.. wandelen is heerlijk en ik mis het echt,,., maar moet wel even heel eerlijk tegen mezelf zijn, want tja als ik ga wandelen, terwijl ik nog niet helemaal weer in mijn optimale conditie ben, is het dan wel zo verstandig om dik 20 km te lopen, exclusief verdwalen en onverwachte omstandigheden, zoals een dikke stier voor een hek waar je doorheen moet.... en dat je dus weer 3 km terug moet lopen... kortom, het was dubben, dubben, dubben.. en ik besefte me, ik had de afgelopen 3 dagen naar school gelopen en dat ging prima, het beviel me uitstekend en het ging heel goed allemaal, maar goed soms moet je luisteren naar je stemmetje in je hart dat zegt doe nog maar even rustig

Al moet ik zeggen zon zaterdag waar je ineens dus heel veel tijd hebt.. kan je zomaar beginnen met dingen die je moet doen maar niet aan toe komt, zoals je kerstkaarten alvast schrijven.. dan is dat alweer gedaan tenslotte.. daarnaast mijn huis weer eens schoongemaakt met de Harryslag.. daar ben ik goed in.. het ziet er schoon uit, het ruikt lekker maar ga niet met je vingers over een randje heen...

Daarnaast met het gure weer had ik zin in om mijn bed in het flanel te steken, de winter staat voor de deur, dus dat moest gebeuren. het katoen gaat weer in de zomer stop.. en de flanel mag weer op het bed.. lekker warm in de winter.. alleen was ik vergeten dat ik het nog niet had gewassen met als gevolg dat ik bij vrienden was met heel veel witte pluis op mijn zwarte broek.. het leek wel schimmel. waarbij natuurlijk de foute grappen niet van de lucht waren.. de mop van Sinterklaas met de schimmel tussen zijn benen, heb ik inderdaad heel veel gehoord. maar ach ik hou wel van die grappen altijd.

Toch achteraf bleek het erg mee te vallen, was het weer goed te doen.. kon ik dus eigenlijk best wandelen, maar goed ik bedacht me, je hebt nu ook even tijd voor jezelf en dan kan je ook lekker even wat dingen doen die je moet doen, zoals inderdaad de kerst cadeautjes kopen en regelen.. kortom het was een zeer zinvolle zaterdag al knaagt het wel in mijn hoofd.. ik had willen wandelen. ik had etappe 8 willen lopen van het Pelgrimspad.. dus dat moet dan maar op 9 december.. 

en ach de kerstspullen kunnen nu ook alvast naar boven. tenslotte is het bijna 5 december..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten