zaterdag 18 november 2023

even op en neer naar Moeders

 

Ach het zat ons niet mee, we zouden elkaar al zien net voor de herfstvakantie maar dat ging niet door, wegens drukte. Daarna hadden we afgesproken dat ik naar haar toe zou komen op een vrijdagmiddag en dan zaterdag terug naar huis, maar ja toen was ik ziek, voelde me niet fit. dus het leek me niet veilig om te gaan rijden.. dus dat werd ook afgezegd.. maar eindelijk is het dus gelukt.. ik kon mijn moedertje weer eens life zien en aanraken.

De rit uit school was goed te doen, ik dacht dat er veel file zou zijn onderweg maar dat viel reuze mee, ik kon aardig goed gewoon doorrijden. dus ik was heel blij....

Bij aankomst bij mijn moeder viel me op dat ze weer iets was gekrompen ze zou zo onder mijn armen door kunnen lopen als ik mijn armen zou spreiden, wat ik natuurlijk ook heb gedaan maar dan om haar te knuffelen dat ik haar weer zag.

Zoals het hoort je komt bij je moeder en ze heeft de thee al klaar, tevens had ze allerlei lekkere dingen in huis gehaald en ze is heel blij dan ik er ben

We hebben de hele avond, zitten praten over het hier en nu, hoe het gaat, ze vraagt altijd naar mijn buuf, mijn beste vriendin uit Zutphen, naar de jongens in Frankrijk( probeer haar steeds duidelijk te maken dat de jongens daar niet wonen maar af en toe in hun huisje daar zijn.. maar voor haar blijven het die jongens in Frankrijk). Ook hebben we natuurlijk gekeken naar 2 voor 12 en ze weet veel.. ze overtroeft me niet maar ze behoorlijk bij de pinken, ze zei al, kunnen we wel samen heen gaan nou dat lijkt mij niet zon goed plan, ga niet voor gaas voor half Nederland.

Nadat we heel veel hadden zitten praten  besloten we om naar bed te gaan, en ach die lieverd had een kruik in bed gelegd. zo lief.. ik had niet eens koude voeten dit keer, maar zo lief dat ze er aan denkt.. dat heet thuiskomen in moederliefde...

Heerlijk geslapen op dat bed. het was een genot om wakker te worden en mijn moeder al horen rommelen in huis.

Samen heerlijk zitten ontbijten, terwijl ik de kaasplakjes uit de trommel wil pakken zie ik er twee suikerklontjes in liggen, dus ik vroeg haar waar dat om was.. nou dat was om de kaas droog te houden, want het condenseert natuurlijk in een trommel. en ze zei voel maar aan de klontjes je zult voelen dat ze vochtig zijn, en dat klopte.. ze nemen dus de vocht op.. ideaal en de kaas was echt lekker vond ik

Na het ontbijt nog even met haar gepraat over van alles weer. we raakten niet uitgepraat.

Rond half 1 ben ik huiswaarts gegaan met een grote tas vol met alle gulle gaven van haar.. heerlijk zon moeder.

Rond 5.00 was ik thuis na een heerlijk ontspannend dagje/ avondje  bij moeders.

 

 

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten