woensdag 22 juni 2022

Westerborkpad etappe 26

Nadat ik me verbaasd had over dat er geen bushalte was besloot ik maar verder te lopen. Ook dit pad was bij uitstek gedenkwaardig wederom heel veel rechte stukken asfalt.soms met gevaar voor eigen leven. Maar gelukkig heb ik dat goed overleefd. Het was prima te doen. Uiteindelijk mocht ik nog door een stuk bos lopen. Erg leuk de grootste uitdaging was wel in het gedeelte dat een paradijs is voor mountainbikers, rijwielers en wandelaars. De NAM berg een grote berg waaronder heel veel afval ligt. De Blinkerd. Op een gegeven moment kon ik kiezen of meteen doorlopen of toch even het hoogste punt beklimmen. Ik zou ik niet zijn als ik dat niet ging doen, tenslotte ben je er toch en je weet niet of je er ooit weer komt. Dus we ik heb me omhoog geworsteld tegen alle weergoden in om aan te komen bij de Blinkerd. Een gebouwtje waar je kan zien wat er allemaal onder deze Berg ligt, nou er ligt veel heel veel. Het uitzicht is prachtig alleen zie je heel groot de NAM fabriek staan, zo jammer. Daarna weer de hele klim naar benden om daar ff de kluts kwijt te raken. Het was totaal onduidelijk waar ik heen moest dus Komoot erbij gezond verstand en een beetje gokken en klaar zat op het goede pad. Een grote uitdaging niet over een brug maar over betonnen palen over het water zo leuk. En goed om te doen. Daarna was het een stevige tippel naar het eindpunt. Maar daar was de bushalte al dus ik was blij missie volbracht en hup met de bus naar bijlen. Terwijl ik zocht naar de goede bushalte viel mijn oog op een bijzonder regeltje de bussen rijden niet op zon en feestdagen.. ik zal niet zeggen wat ik heb gezegd. Maar dacht ook ik heb geen keus ik zal echt dan nog 6 km er bij moeten lopen. Met in gedachten het is een rondje meer begon ik aan deze etappe. .














 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten