dinsdag 7 juni 2022

Westerborkpad etappe 23

 

Stick to The plan.. dat is mijn mantra vanaf nu. 

Mijn voornemen om te gaan wandelen op eerste pinksterdag viel al meteen in het water toen bleek dat zaterdag mooi warm weer zou zijn maar eerste pinksterdag vol is met regen en onweer. Dus vrijdagavond toch nog snel besloten om dat toch maar zaterdag te gaan wandelen de etappes 23 en 24. Dat was maar 26 km volgens het boekje. Inmiddels weet ik dat het boekje wel vaker iets zegt wat dan later toch 30 km te zijn wegens omleidingen of verlopingen van mijn kant. 

Dus met mijn goede gedrag maar snel op gestaan om 5.20 als je dan toch wakker bent dan maar goed wakker. Na de nodige dingen te hebben gedaan maar vertrokken naar het station om daar te ontdekken dat de trein die ik moest nemen niet reed. Had zelf nog getwijfeld om een trein eerder te nemen, maar ja soms wint de luiheid. 

Kortom meteen in de oplossingsmodus om aan de slag te gaan. Trein naar Utrecht gezellig met een oud leerling zitten te praten in de trein. In Utrecht ontdekken dat de trein die ik moest hebben pas over 3 kwartier ging, dus dan maar een sprinter nemen, zodat ik in de trein zat en wat rust kon nemen en alvast met deze blog kon beginnen. Deze tocht bestaat uit 12 km dus 2 x het rondje meer met een stukje extra de volgende uit 14 km dus 3 x rondje meer. Totaal 26 km. Is te doen .

Aankomst in Zwolle had ik meteen het goede spoor te pakken en na al de herrie in de tweede klas besloot ik meteen de terugreis eerste klas te doen.

De trein naar Meppel ging ook heerlijk op tijd, en de aankomst ook. Bij aankomst nog ff naar het toilet en ik kom gaan lopen. Heerlijk lopen dwalen in Meppel, maar natuurlijk ergens misgelopen met als gevolg weer kijken waar ik de route kon oppakken. Dat ging vrij snel en al gauw kon ik de route vervolgen naar koegange . Weet niet waar het aan lag maar wat viel me dit zwaar, er leek geen eind aan te komen. Maar zoals ik dan vaak denk ook dit gaat weer over. En het klopt, In mijn hoofd zei het duiveltje .. als je nu slim bent pak je de bus daar… het engeltje zei echter ben je gek geworden jij geeft niet op, jij niet lopen met die benen. Nadat ik langs het liefelijke kerkhof was gekomen zag ik dat in de kerk een expositie was voor geestelijke bewustzijn. Ik ben overal voor in. Dus ik wilde de kerk in maar gesloten dus geen bewustwording voor mij vandaag. 

Daarna naar het monument en de bushalte, het monument was er de bushalte was opgeheven met als gevolg dat ik toch door moest lopen. Engeltje blij. Duiveltje boos . 














 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten