zaterdag 18 juni 2022

Pieter we komen er weer aan....

 

Nu het Westerborkpad uitgelopen is, de Limes al meer dan bijna een jaar achter mij ligt, is het tijd om het Pieterpad ook maar weer eens op te pakken, om dit pad maar eens tot een goede einde te brengen zodat ik daarna eindelijk met het Floris de vijfde kan beginnen, dit pad trekt me enorm mede omdat hij zo lekker dicht in de buurt zit van mij, het begint in Amsterdam en eindigt in Bergen op zoom, dus dat is ook naar beneden door Nederland maar dan aan de kant waar ik woon en niet in het hoge Noorden naar het zuiden.

Maar goed aangezien ik me heb voorgenomen om toch elke zomer de alternatieve vierdaagse voor mezelf te lopen, ooit twee jaar geleden mee begonnen, toen liep ik elke dag 10, afgelopen jaar liep ik per dag 20, dus de limes begonnen, omdat Limburg onder water stond en je dus niet kon lopen daar, en ik niet een ramptoerist wilde zijn om te kijken en te ervaren hoe erg het daar was, ben ik dus de limes gaan lopen wat een heerlijk pad was om te lopen. veel natuur, af en toe wel saaie stukken maar dat hoort er ook bij, Nederland is en blijft mooi.

Aangezien Susan haar man nog twee weken moet werken, vond Susan dit wel een goed idee om samen te gaan wandelen , alleen het moesten wat kleinere stukken worden omdat  20 echt de max is voor Susan, dus we besloten samen om 4 kleinere etappes te lopen, we lopen in 4 etappes van Braamt naar Gennep. Al doen we die etappe niet helemaal, wat op zich prima is want deze etappe heb ik al gelopen van Groesbeek naar Gennep, dus dan ben ik aardig weer op de rit en kan ik dus daarna als ik tijd heb in de vakantie, na London nog eens 4 etappes lopen zodat ik dan alleen nog maar de laatste drie hoef te lopen dat zou wel erg aangenaam zijn.

Al verwacht ik dat ik de laatste etappes misschien pas volgend jaar ga doen, mede omdat het wel erg ver reizen is steeds voor mij, maar het pad moet af, dus ik verwacht dat ik ineens zomaar besluit om toch maar eerder te beginnen aan het Floris de vijfde pad.

We hebben vrij snel een schema gemaakt over hoe en wat,  we slapen twee nachten in Zurphen omdat we de eerste route toch nog aan deze kant van de Waal blijven, daarna gaan we naar een hotel in Berg en Dal en ik herinner me dat ik daar ben geweest aan het einde van de Limes, was een goed hotel toen vond ik en heb er heerlijk geslapen en ook prima vermaakt, mooie omgeving was het ook, en het openbaar vervoer is er prima.

Kortom de eerste week en de tweede week van de zomervakantie zijn alweer gevuld.. ik vraag me alleen af wanneer ik nu eindelijk mijn werkkamer ga opruimen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten