zaterdag 25 juni 2022

Alles voor de zomerbody



Afgelopen donderdagavond was het weer feest bij de kb. Sinds lange tijd was Niels ook weer een keer aanwezig, en dat was een prima vervangen voor Marco die niet kwam opdagen helaas..

Frank was wederom zijn eigenzinnige zelf een had een geweldige les bedacht.

We begonnen met de gebruikelijke warming up, knie hef, daarna gingen we hakken billen, daarna de squat, 8x opdrukken  om af te sluiten met de akelige burpees.. 

Daarna brak de hel echt los

van 21 naar 9

met twee oefeningen.

we begonnen met 21 kb swing om daarna 21x truster te doen en dit dus afbouwen naar 9x

Gelukkig ken ik mezelf erg goed en ben ik een doorzetter, ik neem liever geen pauze omdat de ervaring leert dat als je te veel pauzes neemt je dus de sjaak bent aan het eind, want als je dan net klaar bent dan zijn de anderen al uitgerust en moet je meteen weer volle bak mee in de volgende ronde.

Daarna kregen we weer een andere variatie vorm, namelijk 1 minuut planken een dan 30 seconden squat rondes.

Dit is zo slopend voor je schouders.. maar goed dat hebben we ook gered.

De volgende serie was roaw met stang en dat 45 seconde en dan 30 seconden push up. ook weer 3 rondes

De volgende oefening bestond uit  overhead squat,  45 seconden, en daarna was het ook iets wat ik geblokt heb omdat het zo lastig was.

De serie met je schouders snach 45 seconden, om dit in combi te doen met een overhead lung ook 3 rondes

Als afsluiting moesten we nog 1 minuut burpees doen en daarna 30 seconden ook iets

Het was allemaal zo heftig dat ik dus veel dingen al geblokt heb.

Aan het einde gingen we nog buikspieren doen, zoals met kb boven je en dan omhoog met de kb in je hand zonder kromme armen,  de crunch en de leg raisers allemaal 45 seconden..

Ik was gesloopt, nog nooit zo gehoopt dat het op tijd zou zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten