zaterdag 4 juni 2022

Ze heeft het voor elkaar

 

Ik kon en wilde er niet omheen  toen ik op bezoek was bij mijn moeder. Haar trots waar ze al weken over verteld. De tweede jeu de bull baan bij haar flat. 
Mijn moeder is een actief baasje. Ze zit geen moment stil en is nog erg ondernemend. Ze had er al jaren over dat ze het zo jammer vind dat er jeu de bull baan niet werd gebruikt. Dat stak haar, naast het koffiedrinken op donderdagmorgen, de bingo op vrijdagmiddag vond ze dat ze nog niet genoeg had opgestart. Er moest iets met die baan. Dus moeders heeft dat wat in haar hoofd zit moet op de 1 of andere manier ook gebeuren dus moeders besloot om maar eens actief aan de slag te gaan om mensen voor de jeu de bul te krijgen. Voor ze het wist had ze iemand gevonden die het ook leuk vond en die er ook nog verstand van had. Dus het kreeg steeds meer gestalte en ja hoor voor ze het door had was er een groepje ouderen die op dinsdagmiddag gingen spelen op de baan. Ze kregen koffie en thee van het buurthuis maar ja dat ging in plastic bekertjes. Vond mijn moeder niet sjiek dus zij na de eerste keer de kringloop in en heeft me kopjes gekocht voor de koffie en thee. Die neemt ze trouw elke week mee en ook weer mee naar huis om ze af te wassen. Ze  heeft er echt lol in. In de winter is het natuurlijk erg koud maar om toch de continuïteit te waarborgen zijn ze in het buurthuis gaan koersballen geen idee wat het is maar het lijkt op jeu de bul. Dit werd een groot succes, zo groot, inmiddels waren er ook een aantal mannen die uit hun land waren gevlucht bij deze groep aangesloten, dat ze het over twee middagen moesten verdelen. Dus mijn moeder bedacht er moet een tweede baan bij komen. Zo gezegd zo gedaan. Ze is gaan bellen naar de gemeente en ja hoor ze kreeg een tweede baan voor elkaar. Die ligt inmiddels er nu ook. Dus toen ik gisteren bij haar kwam heb ik eerst even de baan bekeken. Eigenlijk een soort van grindbak met latjes. En om dE feestvreugde extra te vergroten had ik voor haar een originele jeu de bul spel meegenomen, die ik had gevonden bij de kringloop. 
Stiekem hoop ik dat bij de feestelijke opening de baan naar mijn moeder vernoemd gaat worden. Dat zou ik gaaf vinden maar denk dat dat niet gaat lukken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten