vrijdag 10 juni 2022

en daar gingen we weer

 

Wakker zijn en dan in bed lummelen daar ben ik op zondagmorgen heel erg goed in kom ik achter.

Ik kan dan met niks doen, wat klooien op mijn i pad ineens zomaar een half uur verder zijn en dan komt de ellende, dan moet ik me haasten, dan moet ik naar de sportschool..

Zo ook deze ochtend.

Haasten maar gelukkig was ik keurig op tijd om met mijn neus in de boter te vallen omdat een paar meiden van de groep het hadden over te dikke mannen... ik heb het aangehoord.. ik heb geluisterd en het mijne ervan gedacht.

Om half 10 gingen we de zaal in en konden we beginnen met de spullen te pakken die we nodig hadden.

een matje en wat dumbels, kb's en wat losse schijven voor de warming up.

We begonnen met het strechen op de foamrol. dit is wel lekker maar op een gegeven moment merk ik dat ik denk.. waarom.. 

Daarna gingen we weer in de Tabata. met de buikspieroefeningen.

nou ik zat natuurlijk weer te worstelen met hoe kon ik mij buikspieren aan.. dus ik heb vandaag maar eens een filmpje gezocht op internet. het is dus wat lastiger dan ik dacht. ( filmpje staat hieronder, maar let niet op de dame die het doet die is wat irritant

Ik trok altijd mij navel in maar nu blijkt dat ik eigenlijk gewoon moet denken dat ik moet poepen. dan doe je dat ook dus dat is een goede manier dat hoorde ik in de uitleg. dus dat ga ik maar eens proberen, nu maar hopen dat ik dan niet echt moet poepen als ik mijn buikspieren aan span...

 Kortom vanaf nu krijg ik als het goed is geweldige buikspieren, er is mij altijd verteld dat je je buik moet intrekken met je navel, nu blijkt dat je hem eigenlijk een soort van uitzet, dus dat ik nooit buikspierenspierpijn heb ik eigenlijk nu wel duidelijk waarom, ik heb eigenlijk gewoon een slappe buik.

maar goed de oefeningen in de tabat bestonden uit

8 rondes, steeds 20 seconden werken en dan 10 seconden rust

crunches

pinguin

sit-ups

plank

legraisers

side plank l/r

one leg glute  bride  hold l/r

deadbug

daarna voor kracht

3x12  zwaarder dan de vorige keer

steeds vooraf een oefenrondje

squat

push up ( die ik steeds  vaker probeer meer langs mijn lichaam te doen en in plank te blijven zodat ik ze wat mooier kan maken)

lunges

floorpress, 

iso lung ( singel leg squat) l/r dus 24 x

shoulderpress 

jump squat

side raisers

het was een lekkere training en ik ben altijd weer verbaasd over hoeveel tijd je kwijt bent met deze oefeningen maar ze zijn wel weer erg lekker om te doen



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten