zondag 29 maart 2020

en daar was het licht

Terugkomende op mijn blogje van vorige week over dat het stompzinnig was.. nl dat ik mijn ramen had gedaan.. en dat het 1 streepgedoe was, ik had ineens tralies voor het raam..

Ik ergerde me er niet echt aan, maar keek gewoon niet. een typisch geval van  kop in het zand. het is er niet.. en dat is op dit moment wel erg gemakkelijk kom ik achter.. dus dat is al een beetje en gewoonte aan het worden

Natuurlijk volg ik het nieuws maar ik selecteer tegenwoordig.. ik wil niet meer alles weten lezen..etc.. ik word er niet blij van..  al lees ik elke dag wel iets. .luister ik naar het journaal.. maar weet ook dat je soms dingen even moet vergeten.. anders maak je jezelf gek


Tijdens een telefoongesprek met een vriendin begon ik zo over dat ik mijn ramen had gewassen en dat ik dat niet meer ga doen, ik kan dat niet... zij meteen..hoe doe je dat.
ik dacht daar komt de zoveelste tip waar ik niets mee kan.. dus  ik vertel, met water, een scheut ammoniak en afwasmiddel.. en een trekker, spons en ook nog een zeem.. waarvoor ik die gebruik geen idee...

Zij schoot in de lach en zei.. GLAS EX.. ik dacht nog even Glas ex, waarom.. maar ze zei, simpel op je ramen spuiten en met een stuk keukenrol droogwrijven en klaar. dus ik dacht dat ga ik maar proberen dan..

Dus afgelopen vrijdagmiddag , ik de Jumbo in, en het wondermiddel gehaald... 

Thuis gekomen kon ik niet wachten dus ik aan de slag.. ik dacht ik ga het nu doen ook. dus ik ben begonnen bij mijn keukendeur naar het balkon.. en zowaar geen strepen en het gaat supersnel.. 
het kost wel veel keukenrol maar ik ga toch niet elke dag mijn ramen wassen ook niet in deze tijd, dus ik heb het er graag voor over..

Voor het eerst sinds ik hier woon zit ik in een woonkamer zonder tralies voor de ramen.. het voelt als een soort bevrijding van jaren toch gevangen te hebben gezeten... ik kan nu naar buiten kijken
heb gistermiddag een uur voor het raam zitten te kijken naar het park tegenover mijn raam..
wat heerlijk is dat..

hoezo het thuiszitten doet gekke dingen met je.... nou geloof me het doet het behoorlijk.... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten