zaterdag 28 maart 2020

een doodgewone zaterdag....toch

Tegenwoordig heb ik het geluk dat ik op zaterdag kan uitslapen, tenzij ik een afspraak heb,.. maar in deze tijd.. nauwelijks natuurlijk, contacten via skype, WhatsApp etc.. dus het is anders
af en toe met mijn buuf op het balkon op een behoorlijke afstand. vertrouwelijke dingen kunnen we niet delen helaas.... maar goed dat went ook.. dat appen we wel.. af en toe een praatje in het trappenhuis. met een andere buur, daar is het wel tot beperkt momenteel.

Toch kom ik mijn zaterdagen goed door en geniet ik...

Nadat ik vrijwillig mijn ogen open doe, besloten heb om toch maar mijn witte vriend in de steek te laten en te vertrekken naar mijn andere ruimtes... krijg je eerst het normale was en ochtend ritueel. het vaste ritme.. soms verander ik de volgorde met als gevolg dat ik de hele dag mezelf achterna loop

Afgelopen zaterdag, ben ik eerst nog even mailtjes gaan sturen naar collega's van school, ik controleer het huiswerk van de leerlingen die het wel of niet hebben ingestuurd om na te worden gekeken en geef dat door, tevens stuur ik alle leerlingen een  herinnering mail.

Daarna komt het... tegenwoordig doe ik aan traprennen..  ik loop naar beneden en ren dan 4x8x 16 keer omhoog.. ( tenminste afgelopen zaterdag, er zullen elke keer 2 bijkomen tot aan 20) daarna ga ik terug naar 10 maar dan met een gewicht op mijn schouders.. een tas met boeken of een kb van 12 km.. dit om ook de uitdaging te houden.. en niet mijn lichaam er aan te laten wennen....

Afgelopen zaterdag heb ik nog even  extra wat oefeningen gedaan, als squats, als wallsit.. en lunches..  omdat ik de 30 minuten verplichte training vol wilde maken.

|Daarna in huis, een paar achterstallige klussen gedaan zoals de ramen wassen in de gang, werkkamer en slaapkamer.. aan de binnenkant.. op de nieuwe manier het bevalt uitstekend.. je bent niet zo heel lang bezig gelukkig..

Daarna de blog geschreven, en omdat we de zomertijd ingaan ook maar meteen de klokken die niet vanzelf gaan een uur vooruit gezet..... dan is dat ook geregeld.. en hoef ik daar niet verder over na te denken.. 

Op het balkon heerlijk mijn salade  gegeten.....  en wat gekeken naar de stilte van het dorp, met stadse gedrag, waar ik woon... 

Wat blogs geschreven over films die ik heb gezien.. erg leuk en mooi..  daar komen nog blogs over,. wat blogs die gewoon al heel lang in mijn hoofd zitten die ik moet schrijven, die heb ik dan ook maar gedaan... dan staan die alvast.

Verder gewerkt aan mijn bundel voor 2020/21.. dat is nog even de vraag
Loop wel tegen iets aan waar ik niet uit kom. maar daar heb ik even iemand voor nodig die me het laat zien.. zodat ik het kan toepassen...  maar dat zal komt wel.. het heeft iets te maken met het invoeren van inhoudsopgave wat dan vanzelf schijnt te gaan. maar ik heb geen idee hoe dat moet,. ik probeer van alles maar krijg het vooralsnog niet voor elkaar..
maar dat is een zorg voor later , eerst de bundel zo goed als af.

Tussendoor nog snel even  het bed verschoond.. dacht dat is ook wel lekker als de zomertijd begint is het  wel mooi om in een schoon bed te beginnen

Kortom het was een rustige zaterdag en ik kan wel bekennen, dat het went, het heeft even geduurd voordat ik mijn ritme had maar ben nu overtuigd dat het lekker is

Geen opmerkingen:

Een reactie posten