maandag 23 maart 2020

wat doe ik nu weer voor onhandigs


..ik leer het ook nooit..

Aangezien ik niet naar mijn werk kan, wegens bekende redenen, zat ik me thuis te ergeren aan de traagheid van mijn computer, hij was al jaren traag.. als ik thuis kwam uit school, zette ik hem aan, en ging ondertussen de nodige dingen doen, ik probeerde van alles om het voor elkaar te krijgen, haalde al expres externe harde schijven om daarmee ruimte te besparen zodat hij misschien dan sneller zou gaan.. ik weet niet of het zo werkt, maar een leek doet gekke dingen.

Zelfs schijfopruimingen etc niets hielp het werd steeds trager en trager..... op een gegeven moment werd het zelfs zo erg dat als ik hem in de stand by modus had laten staan, hij nog meer moeite had met opstarten. dus ik baalde ik baalde zo erg dat ik de neiging kreeg om hem uit het raam te gooien..

Al een tijdje stond er op mijn nog aan te schaffen lijstjes ook een nieuwe computer, al zag ik vreselijk tegen al het werk op, maar ik wist ik kom er niet onderuit.. dus ik zal moeten dus maar besloten om dat nu maar te gaan doen, aangezien we toch thuis moeten werken wil ik een goede computer.. dus daarom deze stap..

Ik zie er altijd enorm tegenop, ik ben altijd a technisch en denk steeds.. als ik het maar kan als het maar lukt.. dus ik doe mijn best maar ik zucht

Maar goed dat ik zoveel tijd hebt maakt dat ik gekke dingen doe. ben zelfs intensief aan het schoonmaken.. echt op mijn knieĆ«n zelfs de meest afschuwelijke hoekjes doen ik, haal dingen van de kant die ik anders nooit van de kant af haal. kortom er is niet alleen en virus wat ronddwaalt maar kennelijk is er ook bij mij en steekje los gegaan. vooral als je beseft hoe een hekel ik heb aan schoonmaken.. ik vind het een gruwel in mijn leven..  ik haat het... maar ja tijd doet gekke dingen met je

Zat me ineens te bedenken, ik heb dan nu nog steeds contact met collega's maar dit is dus pensioen.. je doet allemaal dingen die je normaal niet doet.. zoals schoonmaken..  en computers installeren

Dus dinsdag kwam de computer..  en ben ik begonnen.. het gekke is, ik had de tijd. dus ik heb de tijd genomen en tegenwoordig is het zo het doet het eigenlijk allemaal vanzelf. je hoeft er eigenlijk niet zoveel meer aan te doen dan alleen maar lief te lachen, beetje semi intelligent te kijken en af en toe op een knop te drukken en wachten.... tijdens dat wachten ben ik dus het toilet gaan schoonmaken.. en ook, ja hoor de badkamer..   vreselijk.. heb geboend.

Maar het ging snel. het installeren, een paar foutjes maar die zijn te verhelpen zoals adresboek kwijt met alle adressen dus ach dat lossen we op... heb ik maar gedaan

Ben wel veel adressen kwijt... maar leve whattsapp etc. je krijgt vanzelf de adressen binnen en tegenwoordig stel ik in dat ik adressen van mailtjes meteen opsla. net zo handig dus het stroomt vanzelf vol.. wel was er een verrassing, ik open mijn cloud en bam heel veel adressen ineens in mijn adressboek.. ook van mensen die ik al jaren niet meer spreek, maar goed dat is op te ruimen..


kortom ik heb een nieuwe computer en hij doet het, hij is weer snel.. en tevens  klein en opgeschoond heerlijk


Toch maar even besloten om een nieuw toetsenbord en maar een nieuw scherm aan te schaffen.. en ik ben er super blij mee ,het is nu bijna af, alleen nog een paar nieuwe boxjes.. dan is het feest helemaal compleet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten