maandag 9 maart 2020

B.. dag... en wel heel veel B's


Zaterdagavond zag ik het al staan op facebook.. boxjumps.. en als er iets is wat zwaar is, is het oa box jumps.. maar ja het hoort er bij, het is conditie, maar ook je beenspieren worden behoorlijk getraind.. gevolg dat verzuurd, en dan moet je lichaam hard werken dat dat weer normaal gaat worden.. gevolg.. je verbrand veel...  maar het is een hel.

Ik herinner me dat ik er ooit mee begon.. ik sprong op een kleine step, en vond dat al heel wat, ik kon dat.. dus ik was best blij dat het lukte.. later op het podium, een nog grotere uitdaging. heel hoog voor mijn gevoel. Ik spring dan niet elegant  maar ik spring en ik sta en het lukt.. maar moet me wel concentreren.. 

Zondag dus stond op het programma heel veel boxjumps.

ik weet niet meer precies wat we hebben gedaan maar als ik zie dat 1 van onze mede sporters die topfit is, er als een doodvogeltje bijzit en halverwege zegt... ik kan niet meer.. ik ben kapot ( okey zij zit ook nog met de naweeën van de griep, misschien dat dat het is.) dan zegt dat wel iets over de zwaarte van de training.

Ik zal opschrijven wat ik ongeveer nog weet. 
toen ik begon was het 30 burpees, 30 clean en jurk, daarna 20 burpees,  20 clean en jurk, 10 burpees, 10 clean en jurk, en aan het einde  nog 5 van elk.. dat was al heel veel B in de les

Daarna kwam de echte hel..

50 boxjumps
40  lunches
30 pushup 
50 burpees
30 push up
40 lunches
en nog even 50 box jumpt


als afsluiting deden we 13 minuten een wodje.. dit was gemaakt door iemand wiens dochtertje was overleden op haar 13de..

hij had iets met de getallen 8 en 24...
en ja hoor
24 boxjumps
8  trusters..

en dit gewoon 13 minuten lang zo veel mogelijk rondjes.

ik ben gestopt met tellen hoeveel ik heb gehad maar dacht wel het gaat over.. dat kan niet anders

Het ging ook over maar het was een hel maar wel erg lekker om te doen.

Daarna met heel veel nog even thee gedronken en na gepraat.. erg leuk, dat is eigenlijk het leukste van het sportten... dat thee drinken samen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten