vrijdag 27 maart 2020

spreekwoorden opdracht

het lesgeven op afstand is even wennen, het is ook uitzoeken wat ik wel en niet leuk vind.. maar ik kom eruit..dat  scheelt een hoop.. ik ga er steeds meer inkomen en steeds meer begrijpen hoe en wat.
Zoom was even een dingetje. ontdekte dat ik het even niet goed geïnstalleerd maar ook dat is op te lossen.. alles is in de tweede week aardig op poten

Word ook steeds creatiever  met het bedenken van opdrachten maar ook van wat anders moet of zou kunnen in de classroom

De eerste week was het pech, ik had aan het begin van het jaar met de leerlingen geen classroom gemaakt per klas met als gevolg. juist dat moest ik ineens gaan doen de maandag dat de school dicht ging.. dus.. dat was even gedoe, zeker als je de codes naar alle leerlingen moet sturen omdat het anders mis gaat.

Gelukkig kon het via ons leerlingenvolgsysteem, dus ik was blij. per klas kon ik ze hun code sturen..

Later in de week kwam ik erachter dat  er een storing was geweest in de mail, met als gevolg dat de mail maar voor de helft was verstuurd  naar de leerlingen...  of niet.. dus er was een probleem. Dat opgelost door alsnog de codes bij het huiswerk neer te zetten in de hoop dat het  gelezen werd.. vooral de hoop was groot. de respons wat minder.. maar goed dat lost zich weer op

De opdracht was,  zoek 3 spreekwoorden op en beeld die uit, zonder dat je zegt wat het is..  dan kunnen we als we met elkaar zijn op school een wedstrijd gaan houden wie de meeste spreekwoorden kan raden per klas... 

Ik heb prachtige stukjes binnen gekregen. prachtig inderdaad.. mede omdat ze zo mooi orgineel zijn
soms zijn hele gezinnen er bij betrokken geraakt, die hebben geholpen, zoals twee handen op 1 buik, de hond in de pot vinden, waarbij een hond in een toiletpot zat...… en noem maar op, ik moet er erg om glimlachen en geniet enorm... wat zijn kinderen toch heerlijk creatief en wat het leuke is
je ziet ze genieten en stralen bij deze opdrachten, mede omdat soms het hele gezin meedoet … 

kortom het op afstand lesgeven is nog zo gek niet... het is zelfs erg leuk...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten