dinsdag 2 april 2024

wim sonneveld ; dat wij verschillen van elkaar

 

Er zit in mijn het gevoel dat ik dit lied al eerder heb geplaatst hier maar ik kon het niet terugvinden , maar dan nog het is een prachtig lied met een mooie tekst..over dat je ouder word en dan iemand ontmoet  waarvan je weet dit kan niet....  de verschillen zijn te groot...

dat wij verschillen van elkaar:

Dat wij verschillen van elkaarZit enkel in die dertig jaarDie afstand zal ons blijven scheidenJe zegt je vindt dat geen bezwaarMaar kijk eens naar mijn grijzend haarDat kan toch nergens meer toe leiden
Je zegt ik ben de eerste manVan wie je werkelijk houden kanDat staat op je gezicht te lezenIk weet wel wat je in me zietMaar lieve kind vergis je nietJe vader wil ik echt niet wezen
Want heus dat lijkt toch nergens naarEen kind van nauwelijks achttien jaar
Je bent zo lief je bent zo lief maar onervarenWe passen echt niet bij elkaar
Dat wij verschillen van elkaarZit enkel in die dertig jaarDie afstand zal ons blijven scheidenMaar het gevoel dat ik ervaarDat zich verraad in mijn gebaarLaat je toch daardoor niet misleiden
Je weet heel goed dat ik je magEn dat al van de eerste dagIk zou je heus wel willen zeggenDat ik ontzettend van je houEn ook wel met je trouwen wouIk weet niet hoe ik 't uit moet leggen
Want heus dat lijkt toch nergens naarEen kind van nauwelijks achttien jaar
Je bent zo lief je bent zo lief maar onervarenWe passen echt niet bij elkaar
Er zal vast wel een ander zijnMet minder hart en minder breinWiens jeugd ik heus wel zal benijdenDat wij verschillen van elkaarZit enkel in die dertig jaarDie afstand zal ons blijven scheiden



Geen opmerkingen:

Een reactie posten