maandag 22 april 2024

Het was zondag en dus.....dan maar naar de ochtendbesteding....

Ondanks dat ik gisteren had gewandeld, besloot ik, omdat ik toch wakker was om 8.00 om toch maar naar de cross xxl te gaan.. Het uit bed komen was even een dingetje, maar goed ik dacht als ik nu niet ga, dan kom ik er niet.,

Dus ik eerst maar eens rustig bijkomen na het opstaan, lekker ontbijtje, lekker aangekleed en de douche gepakt om daarna met de auto naar de cross te gaan... 

De weg die ik altijd ga bleek afgezet wegens wegwerkzaamheden, dus dat zag ik te laat, was ook vaag aangegeven. dus ik maar terug en via een andere weg naar de cross... 

Daar aangekomen waren de beide zoons van Marco er ook, dat is oprecht een feestje, ze zitten lekker te tekenen of wat dan ook. zelden zulke leuke kinderen gezien die zich zelf kostelijk vermaken. Wat ben ik dan trots op deze oud leerling en vriend om te zien hoe hij zijn kids met zijn vrouw opvoed.. Prachtig.

Maar goed genoeg gezegd daarna kwam de hel..

De warming up bestond uit:

in twee tallen ( dit deed ik met Rene)

we moesten met een wall ball eerst rennen, terwijl de ander in de squatholt zat.. en dan eerst een meter. de andere haalde de bal op, dan 2 meter,  en zo door tot 4 meter.

Daarna moesten we het doen met walking lunges.. zelfde principe, de volgende was een squat walk..  dat was de warming up maar ik was al kapot, dat is tegenwoordig vaste prik ik ga al kapot bij de warming up, terwijl ik toch best wel conditie heb,gezien de wandel afstanden die ik afleg

Daarna brak de hel los..  met de wod JUMP

500x touwtje springen  

als je 50x had gesprongen dan moest je

5 box jumps doen

10 kb swing americano. dus overhead

15 wall balls

dus in taal deed je dit 10 rondjes

dus 50 box jumps

100 kb swings

150 wall balls

Hierna was ik al gesloopt. ik was kapot..

Maar dit was het nog niet, daarna kwam de volgende hel in twee tallen

150 kb swing

150 schouderpress, links en rechts is 1

150 sit ups

150 lunges links en rechts is 1 

150 wall balls

Dit wel in twee tallen maar bij elke tweede wissel moest je samen 2 keer heen en weer rennen door de zaal.. dus het was een hel

Deze deed ik samen met Ruud, erg gezellig ook maar wat was het afzien..  Vooral de lunges daar ben ik niet zo goed in namelijk, daar ben ik veel te traag voor.. maar goed ik heb er uiteindelijk maar walking lungens van gemaakt dat ging sneller.

Daarna was het bijna tijd en kregen we de buikspieren.

een tabata. dus een aantal secondes werken en daarna even rust

de oefeningen waren  2x leg raisers, 2x crunches,  1x v sit holt, 1x v sit bewegen, en dan de cross leg raiser waarbij je met je rechterhand je linker been moet aanraken terwijl je met je bovenlichaam omhoog komt.

Het was een behoorlijk pittige weg, of het kwam doordat ik gisteren 20 km had gelopen dat weet ik niet maar het was pittig in ieder geval.

Maar in totaal wel dik 1300 cal verbrand.. dus dat is wel iets om trots op te zijn lijkt me


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten