zondag 10 juli 2022

Kracht vooral kracht..

 

Van ochtend geen klap zin maar ja ik vind wel dat ik het moet gaan doen, ik wist dat ik maandag niet kan, misschien zelfs donderdag niet en dan die zondag zeker niet. .dus tja, dan maar even mezelf aanpakken, het bed uit en gaan sporten

Gelukkig was ik niet de enige die wat moeite had met opstaan, maar als je er dan bent is het meteen weer leuk en gezellig.

We begonnen met een nieuwe warming up, erg leuk bij de cross. we kregen een kaartje en moesten dan de opdracht die er opstond uitvoeren.. 

Mijn eerste kaartje was een soort van kick box achtige stoten uitvoeren in het luchtledige.. dat 20 x per arm. dus dat heb ik gedaan, ik ben dus duidelijk geen boxer. ik ben meer een onhandige slungel die doet alsof.. gelukkig was iedereen heel fanatiek bezig en viel het minder op dat ik wat minder goed dit kon. De twee was dat ik  fiets crunches moest doen, dat is geen punt dat 3 x 20 x.. dus 120 x in totaal,, daarna kreeg de opdracht om  de apen trap te doen. die is ook goed te doen dat is op je knieën en steeds 1 been naar achteren trappen. De opdracht 3 x 20 seconden plank, was een eitje ( leven Frank die ons altijd een minuut laat doen) Als laatste moest ik  20 air squats maken en dat 2 x.

Daarna gingen we in twee tallen aan de slag, ik ging met Dominique, altijd gezellig en leuk.

De opdracht was als volgt we gingen steeds 3 rondes met gewicht als dat mogelijk was, en als het een oefening was met gewicht deed je eerst zonder gewicht een warming up.

 eerst moesten we 15 squats doen en dat 3x om en om

daarna push up.

 De grootste ellende moest duidelijk nog komen, namelijk lunges 15 per been en omdat we dat met gewichten gingen doen.. moesten we dit 4 x doen

daarna kwam weer iets wat dan in mijn beleving gemakkelijk is 15 x een dip

dus dat was ook zonder gewicht dus dat waren 3 rondes

daarna singel leg squat dus weer die benen en eigenlijk is het een soort lunges. dus tja weer 4 x 15 mijn benen stonden op ontploffen

daarna deden we side raise dit moest wel 4x omdat we met een gewicht werkten, 

je armen steeds opzij en net niet hoger dan je schouders. pittig

En ja hoor daar waren ze weer de beenoefeningen

First deed elevated split squat

dus met 1 been verhoogd op een step en daarna dus met je achterste been naar de grond met je knie..

4x tel uit je winst.

Daarna kregen we de back flys

We besloten om even de boel om te gooien en gingen eerst aan de slag met eerst maar de military press te doen, dit omdat we beseften dat we nog geen bar met gewichten hadden en er lagen een paar ongebruikt. misschien was ook wel de reden dat we dachten dan hoeven we niet nog meer benen doen.

Als laatste moesten we de hip bridge doen wat goed te doen was.

We hebben niet alles afgekregen maar dat was ook niet erg, we hebben lol gehad en er van genoten daar ging het wel om voor ons

En dan is het 11 uur en kan je naar huis, ik was gesloopt. had trek terwijl ik toch heel goed had gegeten.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten