zaterdag 9 juli 2022

Keuzes

 

Omdat ik de hele week zin had om te gaan wandelen had ik bedacht om vrijdag te gaan wandelen een etappe van het Pieterpad. Echter toen de wekker ging om 6.00 ging bij mij de ogen meteen weer dicht.. het was duidelijk dat ik dus geen zin had en het dus maar ging overslaan. Meteen ging het luikje der verwachting open dat ik dan een hele lange uitslaap-dag zou gaan doen. Me lekker genesteld in mijn bed, luikjes dicht en genieten. Echter dotje ik lag nog heerlijk te dromen en hoorde gemorrel bij mij deur.. 2x de bel dus dat was de buuf, ik mijn bed uit en daar stond de wonder-fee met de mededeling dat ze mijn huis kwam schoonmaken. Daarvoor kom en blijf ik graag uit mijn bed, iets mooiers kan ik me niet voorstellen. Dus ik in een razend tempo me gedoucht en aangekleed, mijn gezicht erin. Snel wat eten,  en besloten naar leiden te gaan volkskundig museum en het museum van de oudheid. .

Helaas waren de exposities in beide musea niet zo interessant, in volkskunde was een soort kinderen expositie over verschillende dieren waarin kinderen actief konden bezig zijn. leuk voor ouders die even zonder kinderen willen zijn, heel vervelend voor een volwassen bezoeker die baalt dat hij de verkeerde expositie heeft uitgezocht.

Na luxe in het museum een broodje humus te hebben gegeten, besloten om  maar naar het Museum van de oudheid te gaan, niet wetende wat er te zien was.. helaas waren er 2 exposities eentje over een papyrusrol en eentje over de betekenis van boeken, maar heel klein want de te verwachten exposities begonnen pas op 3 juli dus ik baalde.. 

Heb nog wel wat meer door het museum gelopen, meestal beperk ik me tot de expo maar het was aardig ook een keer weer een soort hernieuwde kennis te maken met de kunstobjecten die er stonden te gaan bekijken. De expositie over kralen was aardig..

Daarna zag ik dat de  Hooglandse kerk open was en die had een expositie over drieluiken  in deze tijd, prachtig vond ik deze dat was een hele mooie expo en zo onverwachts ook.

Daarna uit pure  frustratie maar de SO LOW in gelopen, om daar maar de frustratie weg te kopen met spullen die je niet nodig hebt maar waarvan je weet dat je ze op dat moment echt niet kan missen.. zeker niet de dingen die ik gekocht hebt voor de buuf die binnenkort 50 gaat worden.

Daarna besloten om toch nog een poging te doen om een leuke expositie te gaan kijken in de Lakenhal. dus daar heen gelopen... Het klonk heel veelbelovend deze expositie over een vrouwelijke kunstenaar die veel mooie dingen had ontworpen..  maar ook deze viel tegen.. het zou kunnen dat het aan mij ligt dat ik gewoon niet echt in mijn hum was maar toch..  balen.

Nadat ik wat door het museum was blijven lopen ben ik maar naar de auto gelopen nadat ik mezelf had getrakteerd op een heerlijk ijsje met..

 

Terwijl ik naar de auto liep zag ik ineens een monumentje voor Marius van der Lubbe, nog nooit eerder gezein  ineens begreep ik dat Marius dus uit Leiden kwam..  dat vond ik een prachtige oogopenener

 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten