zondag 3 juli 2022

het begon zo lief....

 

Omdat ik vroeg wakker was, besloot ik om toch maar te gaan sporten op zondagmorgen bij de cross xxl,. mijn instelling is ergens als ik de zaterdag veel gewandeld heb dan ga ik niet sporten om mijn lichaam het herstel te gunnen die hij nodig heeft, maar ja als ik dan toch wakker ben, laat ik dan maar er voor gaan..

Dus nadat ik de foto;s had uitgezocht van de etappes van de Westerborkpad route 28 en 29 ben ik me gaan aankleden etc om naar de sportschool te gaan.,

Natuurlijk ik woon in Alphen, stond de brug open.. zo balen. zo vreselijk maar okey het was te doen.

Gelukkig was ik ruim op tijd aanwezig zodat we nog even konden praten met elkaar.

De les begon heel speels, het stokken spel

heel simpel een soort stoelendans waarbij je dus een stok vasthoud en als je naar links moet laat je je stok los en pak je de stok links van je, bij rechts de andere kant op, als de stok valt dan moet je 5 burpees doen.. ik stond in eerste instantie naast vriend Marco maar heb me verplaatst omdat ik hem ken. hij gooit soms expres de stok op de grond zodat jij die Burpees moet doen. Dus daar dacht ik niet in te stinken. Dat is me niet gelukt ik heb aardig wat burpees gedaan maar dat is ook geen probleem is een goede warmin up

Daarna gingen we een kaartspel doen,

heel simpel de kaarten lagen door elkaar, en je moest in teams rennen en dan een kaart omdraaien, als je een 2 had legde je hem neer bovenaan, als je een ander getal had draaide je hem weer om en liet je hem liggen,  dan rende je terug en ging de volgende erg leuk spel was dit.

Na een half uurtje warming up gingen we beginnen met het echte werk en ik ging natuurlijk met Marco

We begonnen met een wod van 20 minuten

de ene lag in plank 1 minuut

de ander ging dan 5 trusters doen  en 5 burpees, als je daar binnen een minuut klaar mee was dan ging je weer overnieuw beginnen, als de bel ging dan ging je wisselen.

Nadat we dit hadden volbracht kregen we 40 minuten een opdracht, per ronde had je 2 minuten.

je werkte in 2 tallen

nu is mijn wiskunde niet zo heel goed, maar als ik het uitreken kom je dus op 20 minuten dat je in totaal werkt, maar je werkt 2 minuten per ronde dus in feite is het maar 10 minuten dat je echt werkt

als de ene werkte had de andere rust 2 minuten

de oefeningen waren

als 8 x

wallball

deadlift

power cleans

shoulder to overhead

als je hier klaar mee was voordat je 2 minuten klaar waren ging je de rest van de tijd airsquats maken.

Het klinkt niet zo heel zwaar als je dit zo bekijkt maar geloof me ik was gesloopt, ook door de lange wandeling van de dag ervoor maar toch het was heerlijk, zeker met Marco samen te werken, lol maar ook serieus werken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten