woensdag 13 juli 2022

Uitje 2.. wederom steppen

 

Kan er geen genoeg van krijgen, wederom een leuk uitje met mijn collega's maar nu van een andere locatie, omdat bij de vorige het geheim was wat we gingen doen, had ik daar ook gekozen voor de step,  en dit keer dus weer, maar ja ik vind steppen dan ook erg leuk stiekem, dus dat is erg mooi…

 Voordat ik kon beginnen aan deze heerlijke middag uit, heb ik eerst even mijn stoeltje gelakt, foto volgt later, die vriendin en collega Marlous voor mij had gemaakt. Daarna nog diverse dingen op school gedaan die echt even moesten gebeuren. Nadat al het werk gedaan was, was het tijd om te vertrekken naar Jeu de Boer. Met mij reed Nick mee, de nieuwe kunst docent, vriendin Marlous en nog wat collega's reden achter mij aan, zodat we soort van gezellige stoet vormden. 

We gingen de snelste route, maar deze bleek te zijn geblokkeerd, niet door boeren maar door twee vrachtwagens die wat onhandig stonden te pieren en te parkeren op de weg.. kortom het was eenvoudiger om even om te rijden, dus de hele stoet in de ik draai om modus en wij weer verder. 

We waren ruim op tijd om met elkaar aan de thee te gaan met een Hazerswoudje, een koek die gevuld is met een soort van kersen of abrikozen goedje wat je ook op  taarten doet. Dat doet zeker niets aan de smaak af, het was heerlijk. Daarna gingen we de activiteiten doen. De groep van de steppers waren 7 personen, maar al bij de eerste gedeelte vielen er 2 af, jammer want je doet dit wel samen. Daarna bleek dat de groep, die samengesteld was uit diverse collega's uit diverse afdelingen, toch minder sociaal te zijn, een aantal gingen er als een haas vandaar, terwijl de mensen die nog niet zo gewend waren te steppen achterbleven, dat was volgens mij niet de bedoeling, al ging ik in het begin ook snel, omdat ik dacht iedereen doet dat wel, maar nee dus, dus ik besloot om bij de achterblijvers te blijven, mede omdat ik deze route al een keer had gereden en wist dat je er mooie dingen kon zien.

De vragen uit het boekje hebben we overgeslagen, dat vonden we niet zo heel interessant, wel besloten we om met elkaar een pauze te houden bij de Egel, omdat we anders wel heel vroeg terug zouden zijn. Daar hebben we heerlijk zitten te praten, waarop we daarna door gingen naar het einde van de route. 

Bij aankomst bleek er al een grote groep te zitten dus we konden samen meteen aan de fris etc, en dat was erg gezellig.

De BBQ begon nadat we de afscheids praatjes hadden gehad, en ook nadat iedereen die wegging een bedankplank kreeg. wat goed was en vooral erg geslaagd. De bbq had vega producten zo ook twee salades die speciaal voor de vegeatrieres waren maar het is altijd bijzonder hoe de vleeseters zich toch meteen storten op de vegetarische producten omdat ze dan zo graag willen weten hoe dat smaakt, of omdat het er lekkerder uitziet dan de vlees salades.. gevolg is dat ik er als de kippen er bij moet zijn, omdat er anders inderdaad niets meer is.. Dat bleek ook bij een tweede ronde waren de vegetarische salades op,  dus bleef er brood en satesaus over. maar dat mag de pret niet drukken, het is zoals het is, en dan blijft het genieten.

Na afloop lekker rustig naar huis gegaan, en na zitten genieten van weer een zeer bijzondere dag.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten