dinsdag 5 juli 2022

Uitje Rijnwoude

 

Afgelopen donderdag had ik een heftige dag eerst een vergadering op mijn eigen locatie, daarna het teamuitje met de locatie waar ik als gastdocent werkzaam ben Rijnwoude, en daarna terug naar mijn eigen locatie voor de diplomering.

Het was al van te voren duidelijk dat ik een goede planning moest maken en dus ook vooral daar goed naar moest kijken wat mee moest en hoe en wat.

Dus heel vroeg in de ochtend had ik al mijn tassen al in de auto gelegd zodat ik niet mis kon grijpen.

Er was even een klein foutje in mijn hoofd ik dacht dat de vergadering om 10 uur begon bleek ineens 9 uur te zijn dus ik moest me nog even haasten ook.

Gelukkig was ik op tijd en was de vergadering een vergadering om knopen door te hakken, maar goed ook dit gaat voorbij.

Daarna bleek ik zowaar nog tijd over te hebben en kon ik tussendoor nog even snel naar huis om daar mijn tas van school heen te brengen even heel relaxt te eten en daarna naar Jeu de Boer te gaan.

De rit was korter dan ik dacht dus ik had nog even wat dingen geregeld die ik moest doen.

Daarna naar Jeu de boer om te gaan steppen, een prachtige route die rond en door Hazerswoude gaat een soort van speurtocht met wetenswaardigheden van de omgeving.

Ik was zoals vaker enthousiast over het steppen, ik vind dat heerlijk om te doen, mensen zullen zich nog heugen dat ik ooit een step heb gekocht maar dat bleek een verkeerde keuze, deze was gewoon niet geschikt voor mij ik moet echt uitkijken naar een andere want ik blijf het leuk vinden namelijk naast het wandelen.

Door mijn enthousiasme schopte ik eerst al de reflectoren van het voorwiel af, heel dom, daarna gooide ik mijn been heel elegant naar achteren en daarmee schopte ik enthousiast het achterlichtje finaal aan barrels en haalde ik mijn been open aan de scherven die over waren gebleven van het gesloopte...  dus ik heb de rest van de middag met een soort van oorlogsstrepen op mijn rechterbeen rond gereden.. ze kleurden dan ook erg mooi bij mijn zwarte kleding. en de toch al rode step die ik had.

De tocht was prachtig, ik heb er erg van genoten, je komt langs plekje waar je normaal nooit komt en ziet heel wat dingen van de omgeving. vond het ook leuk om te zien dat er kennelijk ook wandelroutes langs gaan, te zien aan de rood met witte stickers.

Tussen door was er een aardige collega die heel keurig alle verhaaltjes las en ze echt mooi voordroeg, heerlijk kon ik passief luisteren. De vragen hebben we zo veel mogelijk ingevuld met ook dikke lol over bepaalde woorden.

Nadat we de route hadden voltooid waren we op de boerderij terug en daar heb ik nog even gezeten voor dat ik mijn opwachting ging maken bij de diplomering waar ik precies op tijd aan ben gekomen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten