vrijdag 22 juli 2022

88

 

Afgelopen zaterdag ben ik naar mijn moeder gereden in het hoge noorden, ze ging haar verjaardag al vieren in plaats van dat ze hem op haar echte verjaar dag viert. Ze deed dit omdat zo mijn broer en neefje (  en misschien mijn nichtje) er ook bij konden zijn..
Ze had snode plannen, maar daar hadden wij geen weet van. We kregen toen we er waren  natuurlijk thee of koffie met daarbij een puddingbroodje, dat was het lievelingsgebakje van mijn vader.. hij was daar gek op. Zo was hij er toch een beetje bij voor haar.
 
Nadat we dit hadden op gegeten zijn we vertrokken naar daar waar ze had bedacht waar we zouden gaan eten, namelijk het Steak house, mijn neefje wilde daar altijd graag een keer eten, en als oma zijnde is inmiddels kleinzoons wil een beetje wet, tenslotte hebben haar kinderen dat al gehad.. of zo.. maar dat is ook totaal geen punt.
 
We kwamen binnen, werden aller vriendelijks verwelkomt  door een meisje met te rode lippen en knipperende ogen. maar dat mocht de pret niet drukken. 
We kregen de kaart te zien en er waren gelukkig 2 vegetarische gerechten, dus ik was al lang blij.
Ik koos voor de gefrituurde wrap met geroosterde groente met vegetarische stukjes kip en kaas, heerlijk ,alleen die wrap was erg frituur olie smaak die heb ik dus maar niet gegeten, gelukkig was er ook patat bij en een luxe voor mij want dat eet ik zelden.
Het was tijdens het eten erg gezellig en er werd natuurlijk over en weer grappen gemaakt. We bestelden het nagerecht, en ineens begonnen er 3 mensen te zingen van lang zal ze leven etc. mijn moeder ook nog wie zou er jarig zijn, totdat ze bij onze tafel stonden met een vuurkaars met daarbij wat cake en slagroom.. erg leuk, mijn moeder kreeg er helemaal een kleur van. maar goed dat is maar zo, waarop de eigenaresse zei, ja je had zulke grote en lange verhalen voor de telefoon over dat je jarig bent dat we dit niet konden laten passeren. 
Mijn moeder helemaal blij. Toen we bijna klaar waren met onze toetjes, ik had een blanke dame, het is zo leuk om te zien welke variaties men maakt op de blanke dame, altijd in een andere uitvoering maar wel met dezelfde ingredienten.. heerlijk. 
Stond ineens de eigenaresse bij onze tafel, dat ze nog een verrassing hadden voor ons, we mochten nog een uur bowlen, dus dat was helemaal top, Het was ook iets wat mijn moeder had bedacht en had afgesproken. dus wij hadden alleen maar lol met elkaar.
De schoenen zijn geen succes maar ja dat schijnt er bij te horen maar dat is prima dan,, maar we hebben vreselijk veel lol gehad bij de bowlen. ik eindigde steeds als laatste maar dat was ook prima eigenlijk.

Nadat we alles hadden gedaan, zijn we weer naar het huis van mijn moeder gegaan, voor koffie en thee, en na ongeveer een uurtje vertrokken mijn broer en neefje naar huis en ben ik lekker bij mijn moeder gebleven, hebben we tot diep in de nacht zitten te praten over van alles en nog wat, wat zo leuk was en zeker ook heel dierbaar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten