zaterdag 2 juli 2022

33 graden en dan een sportdag....

 

Net voordat de lesweken voorbij waren hadden we een sportdag in de projectweek.Prachtige dag had men uitgekozen hiervoor. De donderdag met tropische temperaturen tot over de 30 graden..

De ochtend moest ik eerst nog naar mijn locatie in de polder waar ik twee uur bij de toetsen moest zitten te kijken naar de leerlingen die een toets moesten maken, zo vreselijk dit, maar goed dat is het mindere leuke deel van mijn baan.

Daarna moest ik meteen met de auto door naar mijn eigen locatie om daar nog een les te geven aan een groep leerlingen van de ISK, een heerlijk uurtje is dit altijd, ik geniet met volle teugen van dat ze er zijn, het zijn cadeautjes om deze leerlingen les te mogen geven.

Daarna moest ik als speedy consales naar de atletiekbaan om daar een groep te begeleiden die allerlei activiteiten moesten doen.

De baan lag midden in de gloeiende zon, de thermometer gaf aan dat het 33 graden was. Door mijn ervaringen in hele warme landen had ik al mijn paraplu meegenomen om daar onder wat schaduw te hebben als ik op de baan liep.

De leerlingen waren al warm voordat ze begonnen met de opdrachten.

Mijn groepje had er duidelijk geen zin in, die waren moe, warm en puften wat af, het was hard werken om die groep bij je te houden, maar goed, het was niet anders... we begonnen met balwerpen..  de leerlingen moesten een bal werpen en ik moest de afstand dan optellen en uitrekenen. Ik ging er vanuit dat het om de 10 km een loden bal lag, maar dat bleek achteraf om de 5 te zijn, mijn leerlingen hebben erg hoog gescoord dat bleek duidelijk.

Daarna hadden we al de pauze, eigenlijk veel te vroeg maar het is niet anders, de leerlingen hadden er al niet veel zin in, dus was het na de pauze veel gedoe om ze mee te laten doen. Daarna begonnen we met de estafette loop, en dat ging goed, ze renden wat af. maar gelukkig waren het kleine stukjes.

Daarna moesten ze kogelstoten..  na een zeer uitvoerige uitleg konden de leerlingen gooien. en dat ging redelijk.. De meiden waren boos omdat ze met een lichtere kogel moesten gooien.. dat vond ik oprecht stoer van ze.

Na dit onderdeel kregen ze de sprint. dit was pittig in de zon, maar het was ook prima, want ze konden daarna meteen weer de schaduw in.

Om de leerlingen wat extra te motiveren zei ik tegen ze dat we nog maar 2 dingen hoefden te doen, namelijk verspringen, en dat gaat snel,daarna waren we tenslotte klaar. 

Dat heb ik ze nog nooit zo fanatiek zien doen. het woordje klaar doet wonderen blijkt wel.

Na afloop de spullen opgeruimd en tevens al het afval verzameld en weg gegooid, en rond 15.00 was het klaar.. heerlijk.  

Een leuke sportieve middag maar warm. te warm eigenlijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten