zaterdag 29 april 2023

Berlijn april 2023 ( dag van vertrek naar Berlijn)

Eindelijk is het zover, al in januari geregeld, en al lang naar toegeleefd om met mijn broer naar de mooiste stad te gaan die ik ken. Berlijn.

Hij vroeg me om zijn gids te zijn en hem door de stad te leiden, dus dat heb ik bedacht, ik heb van alles bedacht, ook een paar dingen die ik nog niet heb gezien en het gekke is je ziet nooit genoeg in Berlijn er valt altijd wel weer iets nieuws te ontdekken, zo ontdekte ik ook dat er heel veel nieuwe freetours zijn waarvan tot 2x toe helaas de geboekte tours werden afgelast, jammer maar het is niet anders, het kan soms gebeuren.

Maar gelukkig kon ik het later alsnog boeken. we hadden veel pech met de vlucht, bleek dat onze vlucht geannuleerd is en we dus niet weg konden op maandag, waarom geen idee, dus moesten we wachten op een alternatief voorstel dat werd dinsdag om 17.50 via Parijs waarbij we dus pas om 22.40 aankomen op het vliegveld, gelukkig hebben we geen ruimbagage dus dat maakt het een stuk gemakkelijker. We hoeven alleen maar over te stappen nadat we daar 2 uur wachten, maar het is wat het is, we zien wel hoe het gaat.

Omdat we nu een extra druk programma krijgen heb ik meteen een transfer geregeld wat me wel zo lekker leek omdat we dan  nog redelijk op tijd bij het hotel zijn., tevens alvast het ontbijt meegenomen voor de volgende ochtend zodat we kunnen ontbijten op onze kamers en dan meteen de stad in kunnen, lijkt me dat dit moet lukken en het zal zeker goed gaan.

Al heb ik zo mijn twijfels over de gang van zaken die er aan de hand is, mede omdat ik het heel vaag vind van Easysky ik ben bang dat we morgen op Schiphol heel veel gedoe krijgen.. maar goed het is wat het is

De koffer stond al gepakt klaar maar daar kan ik nu nog wat dingen uithalen die niet mee hoeven, we gingen 5 dagen in totaal maar nu dus eigenlijk maar 3., dus er kunnen wat spullen uit de koffer.

Nadat ik gisterenavond toch nog even naar de Ketlle Bell ben gegaan, ik dacht nu het nog kan ga ik, ben ik lekker thuis gaan kijken naar RARARAMADAN.. geweldige kwis over de ramadan, naast dat ik ontdekte dat ik er al veel van af wist , ontdekte ik ook nieuwe weetjes.. wat het wel weer bijzonder maakt.

Redelijk vroeg in bed, maar toch wat  lastig in slaap gekomen, komt ook omdat ik me besefte dat ik misschien mijn  bankpas niet had ingepakt, net als dat ik mijn rijbewijs niet uit mijn telefoon had gehaald, kortom ik had wat dingen te doen, dus het bed weer uit om dit te regelen.

Wakker worden en beseffen dat je op vakantie gaat, maar ook het beseffen dat het heel gek is dat je zo laat vertrekt.. het maakt het heel erg bizar op de 1 of andere manier het voelt niet als vakantie op dit moment.. heel gek.

Om iets over half 2 had ik de bus naar Schiphol om er om 14.10 aan te komen, in de hoop dat mijn broer en ook al zou zijn, wat me erg prettig leek om eerlijk te zijn, dan konden we al snel beginnen met het regelen van de incheck.. dan zou een stuk rust geven voor mij.

Gelukkig konden we via een dame van Schiphol meteen door naar een dame die er over ging en het mooie was we kregen prachtige plekken .. ideaal. Dus door de douane gegaan binnen 10 minuten waren we er doorheen. Konden meteen doorlopen terwijl ik dacht we hebben een tijdslot maar konden gewoon door de douane het hele tijdslot vergeten.

Heerlijk zitten Praten samen over van alles en nog wat. De vlucht naar  Parijs had behoorlijke vertraging doordat een aantal passagiers te laat kwamen. Heel akelig. Maar dit scheelde wachttijd  op het vliegveld.. we konden gelukkig een paar stoeien bemachtigen dus we hoefden niet te staan. De vlucht vanaf  Parijs was heerlijk, lekkere stoelen. Kwamen ook ruim Op tijd aan dus dat was ook lekker.

Aankomst in Berlijn blijft thuiskomen.. heerlijk. Met de taxi naar het hotel. Was een mooie rit dwars door Berlijn bij nacht.

Ingecheckt in het hotel en naar de kamers … omschrijving : op  het toilet zit je wijdbeens met je neus bijna tegen de muur. Het bed is wel 2 persoons dus ruim maar alles is er op deze 2 vierkante meter een soort  Tiny hotel kamer. Maar prima .