donderdag 23 augustus 2018

Amsterdam

omdat Rotterdam zo goed bevallen was hadden vriend Bart en ik besloten dat we deze vakantie nog een dagje met elkaar de hort op wilden. Dat werd Amsterdam, Bart was nog nooit in het Stedelijk geweest, ik wel , had de expositie die er nu staat al gezien, maar dat maakt niets uit, het gaat er om dat je samen weg bent en het samenzijn is al genoeg.

Gisteren na de kettlebell dacht ik nog even.. ik weet niet hoe het gaat met de spierpijn maar het gaat goed, al tijdens het sporten kreeg ik al spierpijn in mijn armen.. vreselijk, maar op dit moment, de dag moet nog beginnen lijkt het mee te vallen, al weet ik dat soms ineens in de loop van de dag de spierpijn van zich laat horen en dan ... pats boem loop je rond als een oude man met ichias in zijn rug

Het gebeuren met de interliner is nog even spannend, Bart stapt op bij zijn huis ik bij de mijne, we hebben een goede tijd afgesproken, maar nu blijkt dat de vertrektijden van de interliner erg snel gaan, er zit net 10 minuten tussen, heel mooi natuurlijk maar ja welke heeft Bart.. we zullen het zien, het is een uitdaging. Natuurlijk ging het goed, we hadden geappt en ik wist dat Bart in de goede bus zat dus het kwam vanzelf goed.

De treinreis naar Amsterdam en de bus ging prima, totaal geen gedoe. Aangekomen bij het station zijn we eerst rustig naar onze eerste bestemming gelopen, het Seksmuseum  Bart was hier nog nooit geweest, ik was er in een ver verleden geweest met mijn toenmalige lief, maar dat was nog in de gulden tijd en koste het 2,50 gulden.. dus soms moet je dingen herhalen om te weten wat er veranderd is.

De entree was nu 5 euro dus niet eens zo veel, al moet ik zeggen, het is een knus museum over erotiek en seksualiteit, maar ook vond ik  het wel erg hetero gericht, er was bijna niets over homoseksualiteit, maar wel heel veel leuke wetenswaardigheden dat bijvoorbeeld tot 1950 condooms onder de toonbank moesten worden verkocht, etc.. heel bizar.

Het gekke is dat je op een gegeven moment niet eens meer het naakt ziet maar dat je meer geniet van het gebouw.

Daarna zijn we de Bijenkorf ingegaan en hebben daar een heerlijk taartje gegeten met een kopje thee en koffie. natuurlijk is het zo dat als wij samen zijn dat we elkaar de oren van de kop kletsen.. en genieten enorm samen.

Daarna door naar het Museumplein gelopen, erg mooie wandeling door de stad, ik kende dat dus niet dus ik was verbaasd, op naar het Stedelijk museum,. Ik was in de veronderstelling dat ik dus de tentoonstelling al gezien had maar nee dus, er was een nieuwe afdeling met prachtige kunst, ik heb daar genoten, wel de vaste tentoonstelling even snel doorheen gelopen, ook nog even snel naar de tentoonstelling die ik al had gezien maar toch mooi blijft met de bewegende lichtobjecten..

Nadat we het museum uit waren kwam ik tot de ontdekking dat ik vergeten was mijn plastick tasje met twee flesjes water op te halen..ik had geen zin om terug te lopen. Heb me wel afgevraagd dat als straks het stedelijk dicht gaat en er is een verdacht pakketje blijven liggen.. zullen ze dan de boel afsluiten, zullen ze dan ook de opruimingsdienst halen en zullen ze dan ook. aan de hand van de vingerafdrukken mij opsporen.. het worden spannende dagen geloof ik.

Daarna heerlijk gegeten bij een bijzonder tentje, de pizza was er heerlijk dunne maar harde bodem een aanrader. Nadat we nog lang niet uitgepraat waren, we hadden genoten maar besloten om huiswaarts te gaan..

Kortom het was een heerlijke dag en waar veel plannen zijn gemaakt voor om nog meer samen te ondernemen.












 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten