donderdag 2 augustus 2018

donderdag

Soms loopt een dag anders dan je had gepland..
ik had bedacht dat ik deze ochtend zo giga ging uitslapen dat ik aan de andere kant van de middag mijn ogen zou open doen en zou denken wat heerlijk ik heb de hele ochtend verslapen, wat doe ik dat goed.. 

Het tegendeel gebeurde echter. ik was stipt om 6.30 wakker.. en probeer dan maar weer terug te keren naar dromenland.. dat is een lastige heb ik ontdekt.. ik doe mijn best.. ik heb echt mijn ogen dicht geknepen maar helaas het is me niet gelukt... ik was dus veel te vroeg op

Het voordeel is dan wel dat je een lekkere lange dag hebt, en ik moest nogal wat dingen doen zoals voorbereiden voor zaterdag als de mannen komen om mijn nieuwe keuken en auto te bewonderen.. dus dat is wel weer erg leuk en gezellig. Maar ja dan moet er wel nagedacht worden over een leuke en voedzame maaltijd. maar ook die ellendige inkopen moeten worden gedaan, dat is vaak het grootste struikelblok. Ik moet er voor waken dat ik niet teveel koop, zeker met in het vooruitzicht dat ik  op vakantie ga.. daarnaast moet ik dus ook nog inpakken.. ik ben, dat blijkt goed in plannen. het loopt altijd anders.

 Het meest bijzondere is wel dat ik dus na moet denken wat ik wil doen en wat ik ga doen..
op een vakantie dag is het al een zooitje.. ik ben al binnen een uur mijn hele planning kwijt, alles loopt in de war en ik kom er achter dat ik dus toch niet handig ben.

Voorbeeldje.

Ik heb de boodschappen gedaan.. al een uur later dan ik wilde,. maar goed dat is te overleven...  de boodschappen doen is al een opgave, eerst de A&H daar loop ik als een kip zonder kop rond, om te zoeken wat ik nodig heb en pak dus dingen die ik niet nodig heb... daarnaast ga ik dus eindelijk als ik de kassa heb gehaald, alles afrekenen dat nog wel, daarna ga ik dan,  naar een andere winkel, maar loop daarbij langs een reisburo en denk oh dat is ook een leuke reis.. laat ik eens..... en daarna spreek ik mezelf toe.. nu even niet.. en ga naar de winkel mijn boodschappen doen die ik moet halen..... loop naar de kaaswinkel, kom ondertussen langs een winkel met juist teenslippers, kijk er na denk nog even.. ja.. maar dan weer dat stemmetje nee dat doe je niet.. en dus ga ik weer door... dan, eindelijk bij de kaaswinkel..  alles gekocht voor het eten van zaterdag.. loop ik langs de jumbo en bedenk me dan dat ik dus mijn kaart moet opladen voor vrijdag, als ik naar Wildlands ga.. dus dat doe ik dan even snel.. lukt niet.. pest in.. maar huis. zet mijn boodschappen neer in de gang, bedenk me dat ik toch maar even mijn foto's moet uploaden op de externe schijven om te zorgen dat ik geen dingen kwijt raak.. gevolg... juist ik ben daar mee bezig, vergeet totaal mijn boodschappen op te ruimen..  totdat ik besluit te gaan sporten.. zie ik de boodschappen staan, zie terwijl ik naar mijn keuken loop dat mijn lamp in de badkamer brand.. dus die moet even uit.. maar he de wasmachine is vol, even aanzetten..... en dan loop ik dus naar mijn studeerkamer om te kijken hoe ver de schijven zijn.. totdat ik een spelletje begin, want het duurt toch nog wel even.. en als ik dan mijn zonovergoten appeltje wil pakken.. zie ik wederom mijn boodschappen tas staan.. dus die moet naar de keuken, moet nog uitgepakt worden.. boodschappen tas mee naar de keuken, bij het open doen van mijn keukenkastje zie ik de gele rijst staan en nog wat dingen die mee moeten als we gaan kamperen, dus die breng ik even naar de studeerkamer, daar moet het even liggen omdat zaterdag de mannen komen en ik een opgeruimde kamer wil, en begin daar meteen, kleding uit te zoeken, zoals zoveel onderbroeken mee, sokken mee, t- shirts een nacht t-shirt en niet te vergeten, lampjes, en ook niet vergeten en trainingsbroek, mijn crox. etc kortom ik ben driftig alles wat ik mee moet nemen al bij elkaar op een hoop te gooien.. dan bedenk ik me dat ik toch ook thee mee moet. dus naar de keuken en wat zie ik daar staan, juist die verdraaide boodschappentas, waar alles nog in zit.. dus dat moet eerst gebeuren..  terwijl ik daar mee bezig ben gaat de bel.. Staat er een buurvrouw op de stoep, ik had een pakketje voor haar aangenomen, dus dat kwam ze even halen, een praatje pot en ik daarna mijn studeerkamer in, om mijn schijven te ontkoppelen.. dat doe ik dan wel meteen goed.. loop dan naar de keuken om mijn balkon deur dicht te doen om naar de sportschool te gaan en juist wat zie ik.. die boodschappentas nog steeds niet leeg... dus dat moet eerst gebeuren.. 


Kortom gek word ik soms van mezelf en dit gedoe. maar ja.. je komt zo je dag wel door dat blijkt..
en tenslotte heb ik vakantie ben ik binnen 2 uur mijn ritme kwijt en totaal de weg kwijt.. en dat heet vakantie.. dat word nog wat als ik ooit met pensioen ga ben bang dat ik dan helemaal van God en alleman los raak


Geen opmerkingen:

Een reactie posten