dinsdag 28 augustus 2018

grappige teksten....:-(

Het viel me al op deze week, er lijkt ineens een soort van 'grappige teksten' terreur te ontstaan op de toiletten... 

Hingen er vroeger van die tegeltjes met teksten als. "Heren doe de bril omhoog, dames zitten ook graag droog" tot.. "Denk niet bij het laatste vel, die na mij komt die red het wel" etc.. teksten die ik eigenlijk nooit grappig heb gevonden, maar die nu als soort van curiosa wel grappig kunnen zijn... 

Al zal je dit nooit in mijn toilet aantreffen...

Tegenwoordig, het viel me vandaag op, op de tijdelijke locatie waar een aantal collega's aan het werk zijn worden er "grappige" teksten geplakt, al dan niet geplastificeerd,  maar de teksten slaan echt de plank mis.. en zijn totaal niet grappig....

De tekst hierboven vind ik al zo belerend... ergens anders zag ik de volgende tekst, keurig geplastificeerd : "hou mij net en clean, dan vertel ik aan niemand wat ik heb gezien :-)" hiervan zakt meteen mijn broek af.. ik vind het geen humor, krijg zelfs de neiging om het juist niet net en clean achter te laten en  dan ben ik benieuwd wat de schrijven van deze tekst dan gaat vertellen...  wat er gezien is... 

Ergens denk ik dat men met dit soort teksten de plank mis slaat, is het niet normaal, dat je in je opvoeding meekrijgt dat je niet over de bril plast, dat je niet  je remsporen achter laat, maar dat je zorgt voor een schoon en net toilet... zodat een ieder de zelfde geneugten heeft als jij, als je op het toilet gaat zitten.. misschien ben ik ouderwets...

Al besef ik me ook meteen, dat ik wel in die flat woon waar men ooit in het portiek een menselijke drol heeft gebouwd, waar de hele flat schande over sprak.. en terecht..  dus misschien zijn dit soort tekstjes  wel nodig. maar dan toch.. ik ben er niet gecharmeerd van..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten