donderdag 9 augustus 2018

Regen





aangezien ik vandaag uit kon slapen, de voorspellingen nogal dubieus waren had ik een mooi schema bedacht. Eerst met de auto een flink stuk snelweg op, om te kijken of hij het nu eindelijk goed doet. Dus ben ik gaan rijden naar Capelle aan den IJssel. Bedacht me onderweg ik zou daar een kopje thee kunnen gaan drinken bij vriend Frans , maar bedacht me meteen dat ik niet wist of hij thuis was en dat Frans niet houd van onaangekondigde bezoek. 

Verder geen punt ik ben op de rotonde omgedraaid en dus de snelweg weer op tot asn Woerden en terug maar Alphen. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt dat het nu goed is.... ik kreeg geen lampjes. 

Meteen even langs de sportschool, moest ff 45 minuten cardio doen en tevens moest ik ff onder de zonnebank. Daar bedacht ik me dat het handig zou zijn even langs school te gaan om wat foto’s te maken... het gaat nu hard en het klopt de aula is ook al plat. 

Dus toch snel wat foto’s gemaakt. Ondertussen zag ik dat mijn moeder had gebeld dus die even terug gebeld. Het ging om een praatje pot maar dat is altijd goed. Ik heb haar nog en kan dus met haar praten. 

Terwijl ik thuiskwam bedacht ik me even lunchen om daarna naar Leiden te gaan, in het vookskundige museum is de World Press Photo tentoonstelling, en museum van Oudheden heeft een prachtige tentoonstelling met al hun  highlights dus twee vliegen in 1 klap.. leve de museum jaar kaart.  

Tenslotte regent het vandaag... gek ik verlang nu alweer terug naar de hete zon, het is even fijn om af te koelen, al merkte ik terwijl ik liep te dwalen door Leiden met mijn stormparaplu dat de regen niet eens vervelend is, het koelt niet af, maar de stad gaat er, ondanks dat het wel opfrist en de meeste stof nu weggespoeld gaat worden, er niet echt vrolijker uit gaat zien.

Toch was het een heerlijke middag  zo even door Leiden te lopen en de musea te bezoeken.. overweeg om morgen nog even naar Naturalis te gaan.. daar is ook nog een boeiende expositie over gif.... en ach in mij schuilt soms wel een klein gifmengertje

























 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten