vrijdag 3 augustus 2018

Wildlands

De postcodeloterij was weer gul afgelopen keer. Ik kon kiezen voor een dagje uit... Met vriendin Marlous en haar kids zouden we al in de meivakantie naar Wildlands gaan, maar dat ging om diverse redenen niet door. Was geen punt, het was prima.

Toen ik echter deze kaarten won dacht ik meteen daar ga ik Marlous en kids voor  vragen om heen te gaan, omdat haar kinderen dit graag willen, en ik ook om eerlijk te zijn.

Het was wel even slikken dat ik om half 7 mijn wekker moest zetten, maar erger was nog dat toen dat kreng afging ik ook mijn bed uit moest.. niet eens nog een keer subtiel kon omdraaien.. maar goed het is niet anders, dit is het leven dat over 3 weken weer een deel van mij zal zijn.. maar nu nog lang niet.

De avond van te voren hadden we besloten om de planning om te gooien, we wilden eerst met de trein naar Emmen maar het leek Marlous beter om met de auto te gaan, zij wilde wel rijden, ze heeft een diesel dus dat scheelt een hoop kosten meteen. Ik heb nog overwogen om met de trein naar Utrecht te gaan, maar bij nader inzien is de auto toch veel handiger en sneller.dacht ik.


Niets was minder waar, mijn auto bedacht net voor Woerden om Weer eens zijn feestverlichting aan te doen kortom ik moest weer aan de kant, nu was het echter zo dat de lampjes niet uitgingen  als ik de motor uitzette. Balen. Leve de ANWB , deze gebeld en ze zouden komen binnen 30 minuten. Tussen door de garage gebeld met de opmerking dat ik volgens mij een behoorlijke miskoop heb gedaan, maar wat volgens de monteur niet het geval was.. ik betwijfelde dit als je binnen drie weken met het zelfde probleem weer aan de kant van de weg staat heb ik mijn twijfels, gelukkig mag ik mijn auto weer laten maken bij mijn garage . Ondertussen veel app contact met Marlous want hoe dan ook zouden we met haar dochters naar wildlands.

De auto werd naar de ANWB gebracht daar naar gekeken en conclusie weer vonken bij cilinder 3 en 4 dus iets niet goed. Kortom terug naar alphen om de auto naar de garage te brengen. Want ze konden niets meer vinden verder en de lampjes deden het ook niet. Bij mijn garage was het veel gedoe etc maar hij kon weer mee naar huis, en maandag moet hij terug voor de up date van het software programma. Ik was al blij dat ik mocht rijden en dus door naar Utrecht kon met de trein. Dus snel alles geregeld en gaan.

Vriendin Marlous haalde me op in Woerden en de weg naar Emmen was lang. Aangekomen bij Wildlands bleek het erg rustig te zijn, we waren laat. De opzet is aardig 3 gedeeltes maar ergens is de afdeling jungle Geweldig leuk, ook omdat je met een bootje door een grachtje vaart. Het gedeelte  Antarctica viel tegen, was weinig te zien. de savanne was aardig maar erg groot. De tocht met de bus door het gebied waar de dieren liepen viel tegen, zeker als men  verteld over een kudde blauwe gnoes  en er lopen er drie.

Het is jammer het dierentuin heeft pretenties maar maakt het helaas niet waar. Was blij dat ik kon gaan met vrijkaartjes. Daarna met elkaar heerlijk sushi gegeten en daarna naar huis na een goed besteedde dag.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten