donderdag 16 augustus 2018

Parijs dag 4

Gisteren totaal versleten terug, we waren zo moe dat we niet eens meer energie hadden om een spelletje Skip-Bo te doen. Dus allebei naar onze eigen kamer en vroeg gaan slapen. Het is gek, hoe meer je slaapt des te vermoeider raak je, maar het is vakantie dus het mag.
Vandaag staat een droom van mij op het programma Versailles , veel over gehoord, dus ben ik erg nieuwsgierig wat er te zien is. We hebben er een hele dag voor gereserveerd.

Opvallend is wel, was ik reeds vergeten te melden, dit hotel heeft geen kamer 13, meteen krijg ik allerlei horrorverhalen binnen wat er allemaal in de ooit bestaande kamer 13 is gebeuren...

Vandaag begonnen vertraging, achteraf een voordeel, de weg naar het overstap station was duidelijk, het overstappen ging wat minder vlot helaas.was ff zoeken, ondertussen wel een mooi kunstwerk gezien met klokken. Uiteindelijk het station gevonden , kaartjes kopen is een uitdaging. Wat een gedoe maar het lukt prima uiteindelijk.

De reis naar Versailles duurt een uurtje en je komt door de heilige wolk, erg grappig. Een behoorlijke tegenslag bij Versailles was wel, dat we ondanks onze skip de line tickets toch in de hele lange rij moesten wachten, we hebben de afweging gemaakt hebben we dit er voor over of niet. Daarin was ik duidelijk voor mij was dit 1 van de redenen om naar Parijs te gaan. Na 3 uur in de brandende zon te hebben gestaan en tevens stalbenen te hebben gemaakt was het onze beurt om binnen te gaan. Het was vol met heel veel mensen. Je kon bijna niet lopen maar goed, ademen en kijken, nadat we het paleis hadden gezien zijn we naar de vertrekken van de danes gegaan. Wat een rust in deze vertrekken. Tegenover het pompeuze inrichting van Lodewijk de veertiende, daarna gingen we op zoek naar de vertrekken van Marie Antoinette die liggen nogal verborgen liggen ergens in het bos op het terein. We hebben ze gevonden, het was de moeite waard, in tegenstelling tot het paleis dat viel behoorlijk tegen.

Om18.30 gingen we richting de trein,  we misten er eentje de ander hebben we gehaald gelukkig.
Dit was weer een prachtige dag maar dat lange staan in de hete zin viel behoorlijk tegen. Maar goed kan weer iets van mijn to see lijst schrappen




Geen opmerkingen:

Een reactie posten