zondag 5 augustus 2018

het gaat beginnen ..

eindelijk, na drie weken in ondraaglijke spanning te hebben gezeten.. dat valt wel mee hoor, maar klinkt zo leuk dit, ga ik morgen beginnen aan mijn eerste korte vakantie..

Na drie weken te hebben bij geslapen, na drie weken te hebben genoten van de vrijheid, mijn huis helemaal spik en span, mijn auto ingereden met alle haken en ogen van dien, te hebben genoten van leuke mensen om me heen,  dagjes uit geweest, gesport, genoten van films die nog moesten worden gezien. is het zover...
Kamperen in Friesland... een soort van snoepreisje.. op het Friese platteland en dat doe ik dan als geboren Groninger.. ik verleg graag mijn grenzen.

Het grote nadeel aan kamperen vind ik altijd dat er zoveel mee moet, naast je kleding, moet ook je beddengoed, je tent, je waterkoker, je winterkleding, een handdoek, etc mee.. kortom het is een heel georganiseer om alles mee te krijgen en ook nog om niets te vergeten.. En het gekke is, dat hoe vaker je gaat kamperen hoe meer spul je nodig hebt.. bizar eigenlijk..

Inmiddels heb ik wel al geleerd dat ik dus meer van de hotels ben, ik begin goed in te pakken, neem minder mee als ik ga reizen , en geniet enorm van de luxe van een echt bed, van het gemak van de douche en toilet op je kamer, kortom het is heerlijk.

Maar goed het is een mooie opwarmer en het is gewoon vreselijk leuk met Heleen en Ayaz drie dagen door te brengen in ons mooi landje, te genieten van de zon, van het leven op een camping, spelletjes doen bij de tent etc.. gewoon leuk en gezellig.. en het is heerlijk om zo even drie dagen echt bij te kunnen praten over van alles en nog wat wat zoal ter tafel komt

Dus ik ben al vlot begonnen met inpakken, het voordeel is wel dat het een soort van proef inpakken is voor als ik mijn reis naar Parijs ga starten.. ik weet ongeveer wat ik mee moet nemen.

Toch vind ik dat Kamperen ook zijn charme heeft, ik vind het toch wel lekker om in je tent te liggen, de frisse buitenlucht te ruiken, de vogels te horen fluiten, te genieten van de regen die op je tentdak tikt met de oproep om toch maar op te staan.. kortom het is heerlijk en leuk..
Ook het stiekem je tent uit kruipen in de nacht om illegaal een plas te doen  ergens bij een boom of struik in de nachtelijke uren.. heeft zo zijn charme..  kortom het zal weer genieten worden de komende dagen in het Friese landschap.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten