zondag 26 augustus 2018

soms ook even aandacht aan


 Het zal bijna niemand ontgaan zijn dat ik afgelopen weken schijnbaar weinig heb geschreven, let vooral op het woordje schijnbaar, er is namelijk heel wat werk te voorschijn gekomen.

De eerste weken en de laatste weken heb ik vooral veel tijd gestoken in de bundel voor 2018,
de bundel met de titel 

Er is een engel weggevlogen


Deze bundel gaat vooral over rouwverwerking, afscheid nemen, dood, achterblijven. Afgelopen jaren hebben dierbaren van mij dierbare mensen verloren, voor hen had ik een bundel gemaakt met daarin flarden die gingen over hun verhaal, vaak zijn de flarden korte samenvattingen van hun verhalen die ik dan zelf heb vertaald. ze kwamen gewoon, ze waren er en dat was ook goed en mooi.

De inhoud van de bundels staan natuurlijk op mijn site, maar ja dat is iets anders dan ze in je hand houden, het boek en de inkt te ruiken en ze te kunnen omarmen en opzoeken op plekken waar je geen multimedia apparaat bij je hebt... dus ze moesten in een bundel.
de flarden komen uit de onderstaande exclusieve bundels :

 
Twee jaar geleden had ik de bundel uitgeven met de titel
Als het Hek sluit

Deze bundel had veel tijd gekost, er was zoveel over de dood, over afscheid en noem maar op dat ik er zelf niet uitkwam, dus heeft vriendin Kitty een gigantische klus geleverd, ze heeft de flarden uitgezocht die er in moesten komen... wat niet wil zeggen dat het andere werk wat overbleef niet goed was... maar dit was de eerste selectie.

Bij de bovenstaande  nieuwe bundel zitten dan ook oud werk wat nog een plek moest krijgen, zodat het een divers aanbod is wat er staat waar volgens mij iedereen wel iets kan vinden, waar ze of zichzelf in herkennen, een woord van troost kunnen vinden.

Wederom ben ik trots op de nieuwe bundel die ik hoop rond half december het daglicht te gaan zien... 

Daarnaast heb ik een andere exclusieve bundel af, deze ging over mijn vakantie in Friesland,  daar had ik foto's gemaakt en heb ik bij gefotoflardeerd



Deze is inmiddels al klaar.

De nieuwe bundel die ik nu aan het schrijven ben  naar aanleiding van Parijs heeft nog geen titel maar er zijn al veel flarden geschreven, waarvan eentje al het daglicht heeft gezien op de site van flarden.

een ander juweeltje zal ik hier plaatsen.. in de loop van deze week hoop ik de bundel af te hebben en dan zal ik deze natuurlijk ook weer plaatsen op de site bij de speciale bundels



wassende water van de herinnering
kijken naar het wassende water
dat door de wind
zijn golven maakt
dat langzaam het stof
van mijn vergeten
herinneringen wast
waardoor ik
ineens weer
zie hoe mooi het leven
in het verleden was
dat de tijd van toen
mij tot wie ik nu ben
heeft gemaakt


tot dusver even een kleine up-date over de bundels en de flarden... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten